CCOO i UGT reclamen al grup parlamentari de Catalunya en Comú el seu compromís per fer front a les necessitats socials que té Catalunya

Trobada aquest matí al Parlament de Catalunya

Aquest matí ha tingut lloc al Parlament de Catalunya una trobada del grup parlamentari de Catalunya en Comú amb delegacions de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, encapçalades pels seus secretaris generals, Javier Pacheco i Camil Ros, en el marc de les reunions que estan tenint ambdós sindicats amb diferents organitzacions polítiques a petició de les dues centrals.

Els dos sindicats majoritaris de Catalunya han reclamat, als responsables polítics del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú, impulsar els esforços que calguin perquè no acabi l’any 2019 sense que Catalunya i Espanya disposin de pressupostos. Els sindicats han destacat la necessitat de tenir les dotacions pressupostàries necessàries per fer front al correcte compliment de la renda garantida de ciutadania, també dels acords de retorn dels drets arrabassats als empleats i empleades públics de Catalunya, dels quals només s’ha convalidat el pagament del primer tram de la paga extra del 2013, a part de l’increment salarial establert per aquest any. Els sindicats també han reclamat les partides pressupostàries per fer realitat el Pacte nacional per a la indústria. En definitiva, CCOO i UGT han demanat a Catalunya en Comú el seu compromís per fer front a les necessitats socials que té Catalunya i que, en molts casos, són inajornables.

Finalment, hi ha hagut plena coincidència entre les organitzacions sindicals i el grup parlamentari en la necessitat de reclamar al Govern de l’Estat que aprofiti el temps que resta abans de les eleccions per aprovar un reial decret llei per a la reversió de la reforma laboral, així com també fer una crida conjunta a secundar les mobilitzacions previstes i omplir els carrers de Catalunya el proper 8 de Març, Dia Internacional de les Dones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de març de 2019