CCOO denuncia el tancament progressiu de línies de l’escola Pau Gargallo

Una altra mostra de l’abandonament de les escoles d’arts per part del departament d’Educació

El passat dilluns 25 de febrer el Departament d’Educació comunicava a la direcció de l’escola d’art Pau Gargallo de Badalona el tancament progressiu de les 3 línies de batxillerats artístics durant els propers dos cursos i el trasllat d’aquests a un institut de secundària de la mateixa ciutat.

La setmana anterior la direcció del centre va rebre l’ordre dels serveis territorials de tancar 2 aules per motius de seguretat i incompliment de normativa sense haver presentat cap informe previ a aquesta ni a la representació legal dels treballadors i les treballadores en la Comissió de Seguretat i Salut Laboral. CCOO va demanar reunió urgent amb la cap de serveis territorials i la resposta de l’Administració va ser que l’escola ja n’estava al cas del mal estat de les aules, sense concedir dia i hora.

L’omissió i l’abandonament de les escoles d’art públiques per part del departament d’Educació no ve de nou, anteriorment la Federació d’Educació de CCOO havia denunciat el tancament de cicles artístics, la fusió arbitrària d’oferta en 3×2 d’especialitats, el tancament d’edificis i espais per falta de manteniment i la manca de normativa que reguli l’ESDAP, l’Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya.

Igualment, CCOO també vol recordar que fa un any que està aturada l’actualització de l’Acord d’FP de l’any 1999, signat per CCOO, UGT i USTEC, a la qual es va comprometre el departament i que afavorirà l’organització actualitzada dels recursos dels centres i condicions laborals a les necessitats del segle XXI.

La Federació d’Educació CCOO exigeix:

– La rectificació del departament i l’aturada del tancament de cicles formatius.
– La planificació educativa i formativa amb transparència i consens de la comunitat educativa i dels agents socials.
– La convocatòria immediata d’una mesa sectorial per a tractar els tancaments i qualsevol canvi previst.
– Revertir les retallades i aturar el desplegament normatiu de la LOMCE i la LEC.
– Dimensionar i distribuir l’oferta d’FP a les necessitats reals de les persones i del mercat de treball, amb planificació, orientació professional, atenció individualitzada i combatent el biaix de gènere.

Per aquests motius s’ha convocat tota la comunitat educativa a una assemblea oberta el proper dimarts  5 de març a les 17.30 hores a la sala del professorat de l’Escola Pau Gargallo

Signa en suport a l’EASD Pau Gargallo

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya