CCOO fa una crida a la mobilització de la plantilla del Grup Impresia Ibérica, que pertany a Circle Média Group, i dona feina directament a 700 persones i indirectament a 1.500 a Madrid, Catalunya i Castella-la Manxa

En risc més de 2.000 llocs de treball de la indústria gràfica per l’actuació de fons voltor

Sindicats europeus que representen a les empleades i empleats de les empreses propietat del grup Circle Média Group s’han reunit amb caràcter d’urgència per avaluar la deriva del grup després del tancament, en condicions inacceptables, d’una de les seves impremtes a Bèlgica.

“El grup Circle Média Group, capdavanter europeu en la impressió de periòdics, llibres, publicitat i catàlegs, s’ha llançat a una carrera d’adquisicions sense comptar amb els mitjans financers necessaris per a la seva estratègia”, afirma Joaquina Rodríguez, presidenta mundial d’UNI Gráficos y Embalajes i secretària general del Sector de Gràficas de CC.OO.

Circle Média Group és el nom adoptat per l’empresa després de la fusió entre Circle Printers i Roto Smeets, que va tenir lloc en 2017. El 2018, Circle Média Group va dur a terme diverses adquisicions, tals com la de Corelio Printing, el grup CPI, i Körner Druck. En l’actualitat, Circle Média Group té presència en 10 països europeus i compta amb més de 5.000 treballadores i treballadors.

A Espanya el grup ocupa més de 700 persones en llocs directes i aproximadament 1.500 en llocs indirectes, repartits en les comunitats autònomes de Madrid, Catalunya i Castella-la Manxa sota la denominació de Grup Impresia Ibérica S.A.

Per a CCOO, la liquidació de la impremta belga de Charleroi “il·lustra les pràctiques poc ortodoxes dels accionistes xipriotes i luxemburguesos que, sovint, infringeixen la llei dels diferents països en els quals se situen les impremtes”.

Ja s’han produït retards en el pagament dels salaris, reduccions de plantilla, morositat en els pagaments als proveïdors de tinta i paper o cancel·lacions bancàries, entre una llarga llista d’incompliments de pagaments per part de la direcció del grup, als quals s’afegeix un excessiu endeutament de l’estructura, que condueix a la ràpida fallida de les seus industrials. A mesura que aquesta situació s’estén per tots els països, augmenta l’alarma social.

La total opacitat dels fluxos financers i de la situació comptable, tant de les empreses per separat com del grup, impulsa als sindicats i a la seva estructura europea, Uni Europa Gráficos y Embalajes, a recórrer a les autoritats europees i nacionals corresponents.

En aquesta situació, més que alarmant, que afecta al futur de les instal·lacions d’impressió i de les empleades i empleats que treballen en elles, els sindicats han decidit, entre altres mesures, constituir una plataforma conjunta per intercanviar i publicar totes les informacions de tipus econòmic i estratègic relacionades amb cadascuna de les empreses del grup; informar a les autoritats públiques de la situació i de la seva gravetat; i establir un comitè d’empresa europeu, com més aviat millor, de conformitat amb les obligacions legals comunitàries.

Els sindicats fan una crida a la mobilització de les plantilles per evitar catàstrofes similars a les viscudes per les empleades i empleats de Charleroi.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de febrer de 2019