La plantilla de Parcs i Jardins de Barcelona es concentra pel bloqueig de les negociacions del nou conveni

Demà dimarts, 16 d’octubre, a les 16.00 hores, a la plaça de Sant Miquel de Barcelona

El Comitè d’Empresa de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona ha acordat convocar a la plantilla a una concentració de protesta a la plaça de Sant Miquel demà dimarts, 16 d’octubre, a les 16.00 hores.

El motiu de l’acció de protesta, que coincideix amb la celebració del Consell d’Administració de Parcs i Jardins, és la situació de bloqueig en la qual es troben les negociacions del nou conveni. La direcció de Parcs i Jardins no dona resposta a les propostes que ha presentat el comitè ni presenta propostes pròpies, en un intent d’alentir la negociació del conveni, potser esperant un moment polític més favorable.

Tampoc s’està parlant de l’aplicació de les condicions laborals pactades al conveni de l’Ajuntament de Barcelona el passat juliol. Encara que Parcs i Jardins és un ens autònom, el seu personal és municipal i laboral, i qualsevol conveni o acord està en consonància amb els acords a què arriba l’Ajuntament.

Igualment, des del Comitè d’Empresa volen denunciar que no es compleixen els compromisos de l’equip municipal de Barcelona en Comú referent a la municipalització del serveis, majoritàriament privatitzades mitjançant centres especials de treball, i no s’ha dut a terme el Pla de Recursos Humans de l’Ajuntament de Barcelona, pel qual havien d’haver contractat 34 persones interines el 2018; les úniques contractacions interines han estat de tècnics, en llocs sense justificar, i no d’auxiliars de jardineria.

Barcelona, 15 d’octubre de 2018