Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (Núm. 47)

Servei d’Informació i Documentació Jurídica

Butlletí 47

Activitat del Gabinet Jurídic

– L’adequació del local sindical. Vulneració de la llibertat sindical: Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, de 6 de juliol de 2018 (Assumpte Renfe) (comentari de Lluis Casas)

– No obligación de preavisar del ejercicio del derecho de huelga ni siquiera en casos de sistemas organizativos o productivos complejos. Comentario a la Sentencia 185/2018 del Juzgado de lo Social 1 de Figueres, de 16 de julio de 2018 (per Hilda I. Arbonés)

Estudis de Caràcter Jurídic i Sindical

– Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) 2018-2020: important acord de concertació, finestra d’oportunitat! (article d’introducció de Cristina Torre, text de l’AIC i resum)

– La Incapacitat temporal [Règim General]: Fitxa Sindical Núm. 1 (2018) de la Federació de Serveis a la Ciutadania

– CCOO de Catalunya celebra l’aplicació d’increments de les pensions de viduïtat des de l’1 d’agost, però reclama una pujada de les pensions mínimes que permeti millorar la situació dels col·lectius més vulnerables (nota de premsa i fitxa informativa)

– Plan de Igualdad de Edreams: despertar con más derecho (vídeo i web)

– CCOO Industria y la empresa multinacional española del sector del textil y del vestuario Mango firman el primer Acuerdo bilateral del sector textil, en España, para contribuir a la aplicación de las normas internacionales del trabajo y el seguimiento en su cadena de suministros, a nivel global (valoración de Víctor Garrido, nota de prensa i texto del acuerdo)

– Les noves eines de responsabilitat social acordades pel Consell de Relacions Laborals de Catalunya (recomanacions a la negociació col·lectiva, marc de referència i eines de gestió)

Jurisprudència

– Comentarios críticos de la sentencia sobre los raiders de Glovo dictada por el Juzgado de lo Social 39 de Madrid, de 3 de septiembre de 2018 (Comentarios de Adrián Todolí e Ignasi Beltran en sus blogs)

– Registro de la jornada diaria de trabajo. La Comisión Europea se alinea con las tesis de la Audiencia Nacional y los votos particulares discrepantes de la sentencia del TS, de 23 de marzo de 2017 (Comentario de Eduardo Rojo en su blog y nota de prensa)

– Convenio colectivo. Fin de la ultraactividad y aplicación del convenio colectivo de ámbito superior. El Tribunal Supremo valida la reforma laboral de 2012 (con un voto particular mínimamente discrepante). A propósito de la sentencia de 5 de junio de 2018 (Comentario de Eduardo Rojo en su blog)

Enllaços

– Butlletí de l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya (núm. 18)

– Revista Ciudad del Trabajo. Actualidad Iuslaboralista (nº 10, septiembre de 2018)

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les Xarxes Socials

Twitter: @FundCipriGarcia