CCOO analitza l’envelliment del professorat en els darrers anys, a Catalunya

El sindicat exigeix una convocatòria d’oposicions amb les places no convocades al 2011, més les no reposades amb les jubilacions

La Federació d’Educació de CCOO ha elaborat un informe que demostra que les plantilles de professorat públic a Catalunya han envellit, de manera continuada, en els darrers anys i, a més, de manera accentuada respecte a la resta de l’Estat.

Les polítiques de congelació de les plantilles, adoptada pel Govern del PP i secundada pel Govern de CiU, ha generat un dèficit estimat en 5.752 places, cosa que, a més de provocar una clara disminució en la qualitat de l’ensenyament, contribueix a accentuar l’envelliment de les plantilles, perquè no permet  noves contractacions de professorat jove.

Per al sindicat, cal replantejar l’edat de jubilació del professorat, tornar a incentivar la jubilació voluntària, estudiar la possibilitat d’implantar el contracte de relleu i desbloquejar l’oferta pública de places docents, tornant a una taxa de reposició del 100% i recuperant en les properes convocatòries d’oposicions les 5.752 places que s’han perdut per l’aplicació de taxes més reduïdes en els darrers anys.

Feu clic per veure l’informe ‘Envelliment del professorat a Catalunya’

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya