CCOO de Catalunya alerta que només el 57,5% dels que han deixat d’estar a l’atur durant el 2014 ha trobat una feina

Després de conèixer la setmana passada les dades sobre atur registrat durant tot l’any 2014, CCOO de Catalunya constatem que l’atur registrat s’ha reduït al llarg de l’any, però una anàlisi més profunda de les dades, recollida en l’“Informe sobre l’evolució de l’atur registrat, l’afiliació a la Seguretat Social i la contractació registrada el 2014” elaborat per la Secretaria de Socieconomia, permet comprovar com només el 57,5% de les persones que surten de l’atur ha trobat una feina, segons els fluxos de l’atur que publica l’Observatori d’Empresa i Ocupació.

Les xifres de l’atur registrat per si soles no mostren la realitat del mercat de treball, perquè no tothom que no té feina consta com a aturat, les reduccions de població total i activa poden reduir l’atur sense creació d’ocupació i la no-renovació de la demanda d’ocupació, cada cop més freqüent entre aturats de llarga durada amb totes les prestacions esgotades, suposa deixar de ser considerat persona aturada.

És imprescindible tenir en compte l’evolució del nombre de persones afiliades i d’alta a la Seguretat Social i la contractació registrada. En el primer cas, tot i haver augmentat al llarg de l’any, s’evidencia una alta rotació d’altes i baixes conseqüència de la parcialitat i la temporalitat, del 23,5% i el 27,3%, respectivament, del total de l’afiliació a escala estatal. Pel que fa a la nova contractació, ha crescut però de forma insuficient per donar resposta a l’elevadíssim nombre de persones que romanen a l’atur i incrementant la precarietat en un 88% dels nous contractes de caràcter temporal.

Per tant, considerem que el nostre mercat de treball encara no mostra signes de poder donar resposta a les gairebé 576.000 persones registrades com a aturades i que cal crear ocupació sòlida i de qualitat.

Per a més informació, podeu veure les declaracions de Cristina Faciaben, secretària de Socioeconomia de CCOO de Catalunya, efectuades el dilluns 12 de gener de 2015.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de gener de 2015