Demanda de transpàrencia al Servei Català de la Salut i anàlisi de les dades

Dades del Registre de Concerts i Convenis

En front de les retallades i les notícies dels casos de corrupció un grup d’entitats (entre les que estava CCOO de Catalunya) vàrem demanar al CAtSalut dades del Registre de Concerts i Convenis amb els proveïdors per poder fer-ne una anàlisi i oferir-les a la ciutadania.

De la informació rebuda puntualment, la qual cosa agraïm públicament, hem elaborat unes primeres dades que us oferim amb ànim de difondre i contribuir al debat sobre la transparència del sistema sanitari català.

Del text, dues conclusions inicials:

-Cal revisar l’excessiu número de concerts, valorant prestacions i qualitat, amb criteris de planificació de necessitats territorials, sinèrgies, transparència, resultats i no concertació amb entitats amb ànim de lucre.
– Caldrà analitzar amb cura els resultats dels hospitals de Catalunya i donar un termini prudencial de temps per guanyar en qualitat i eficiència. Si no es millora significativament no es podran renovar els concerts amb aquells centres que s’allunyin de l’estàndard, alhora que caldrà fer sessions informatives amb els proveïdors de serveis per comparar resultats i copiar dels millors.

Feu clic per veure el document Demanda de transpàrencia al Servei Català de la Salut i anàlisi de les dades.