CCOO obrirà un procés de consultes a l’afiliació sobre els continguts de l’Acord Interprofessional de Catalunya

El passat 3 de novembre va tenir lloc la signatura per impulsar la renovació de l’Acord Interprofessional de Catalunya a càrrec de CCOO, UGT i Foment del Treball. CCOO de Catalunya iniciarà ara un procés de consultes a l’afiliació sobre els continguts d’aquest Acord que podria ser ratificat a finals del mes de novembre.

La renovació de l’Acord Interprofessional de Catalunya (també podeu veure la renovación del Acuerdo Interprofesional de Catalunya en castellà) comportarà:

1) Adaptar les orientacions per a la negociació col·lectiva als canvis legals que s’han produït i de forma especial:
– Garantir la capacitat d’intervenció sindical en els ERO i en la modificació substancial dels contractes
– Reforçar la flexibilitat interna com a alternativa als acomiadaments
– Garantir l’actualització dels salaris incorporant a la inflació altres referències com la productivitat i la reinversió de beneficis empresarials.

2) Aprofundir en el Marc Català de Relacions Sociolaborals:
– Orientar la negociació col·lectiva d’àmbit de Catalunya perquè articuli els diferents convenis col·lectius d’àmbit inferior i faci disminuir els buits de cobertura.
– Reforçar el Tribunal Laboral de Catalunya com a instrument bipartit per a la resolució extrajudicial de conflictes i la seva capacitat per intervenir en el desbloqueig de la negociació col·lectiva i en els ERO.

3) Introduir nous continguts a la negociació col·lectiva, en especial la formació i l’experiència laboral, i el seu reconeixement en relació a les carreres professionals.

4) Emplaçar la Generalitat de Catalunya a obrir un espai de concertació social per abordar les polítiques per fer front a la crisi i en especial mesures per crear ocupació i reactivar l’economia.

CCOO de Catalunya obrirà ara un procés de consulta als delegats i delegades sindicals i al conjunt de l’afiliació sobre els continguts de l’AIC que es farà mitjançant assemblees territorials descentralitzades de delegats i delegades sindicals de les empreses i una consulta telemàtica per a tota l’afiliació a través de la pàgina web.

Feu clic per veure la valoració sindical de l’Acord interprofessional de Catalunya 2011-2014