Resolució de CCOO de Catalunya sobre la pèrdua d’equilibri territorial i la desertització industrial d’algunes comarques

EL COMITÈ CONFEDERAL DE CCOO DE CATALUNYA APROVA UNA RESOLUCIÓ DAVANT L’ANUNCI DE TANCAMENT DE LEAR DE ROQUETES ON ALERTA DE LA PÈRDUA D’EQUILIBRI TERRITORIAL I DESERTITZACIÓ INDUSTRIAL DE LES COMARQUES DE CATALUNYA.

El sindicat exigeix al Govern de la Generalitat plans d’industrialització per les comarques que tenen nivells d’atur per sobre de la mitjana nacional.

El Comitè Confederal de CCOO de Catalunya, reunit aquest matí, ha aprovat una resolució davant l’anunci de tancament de l’empresa Lear de Roquetes on s’alerta que aquesta és una mostra més de la pèrdua d’equilibri territorial i desertització industrial de les comarques de Catalunya.

CCOO de Catalunya destaca que la manca de política industrial per inacció política i per manca de responsabilitat de l’empresariat han fet impossible l’arrelament de cap realitat industrial en comarques com les Terres de l’Ebre, la Segarra, Osona, Anoia i altres. No s’ha envoltat el territori d’avantatges competitius que fessin irreversible la presència industrial i que actués de pol d’atracció de noves inversions. CCOO considera que ha mancat decisió per establir sinergies entre empreses, per definir infrastructures que afegissin capacitat distribuïdora, que ha mancat voluntat per establir centres de creativitat i qualitat a partir de la recerca i desenvolupament de producte. No hi hagut política industrial activa durant massa anys i això explica els processos de tancament d’empreses poc innovades i poc diversificades, que els hi cau la demanda, i els processos de deslocalització vers altres indrets a la recerca d’avantatges competitives. I aquest procés de desindustrialització està afectant d’una manera preocupant a la cohesió territorial de Catalunya.

CCOO de Catalunya exigeix al Govern de la Generalitat l’establiment de plans d’industrialització de les comarques que tenen nivells d’atur per sobre de la mitjana nacional, dotant de recursos i promovent iniciatives que creïn activitat i ocupació. CCOO crida a la mobilització i dóna ple suport a la manifestació convocada contra el tancament de Lear i que tindrà lloc a Tortosa el proper dissabte, 31 d’octubre.

Barcelona, 28 d’octubre de 2009