Ramona Criado, sindicalista de CCOO de Lleida, ha rebut la Medalla al treball President Macià

La sindicalista de CCOO de les Terres de Lleida, Ramona Criado, va rebre el 4 de juny la Medalla al treball President Macià, en una cerimònia al Palau de la Generalitat.

Al 1973 Ramona Criado va començar a treballar a la fàbrica de cervesa San Miguel de Lleida, hi va estar fins a l’any 2010. Al començament de la seva vida laboral va iniciar contactes, a la clandestinitat, amb persones de les futures CCOO de Lleida. L’any 1974 fou escollida enllaç sindical en una de les darreres votacions del sindicat vertical.

A principis de l’any 1978 tingueren lloc les primeres eleccions sindicals després de la legalització dels sindicats. CCOO va ser el primer sindicat en nombre de delegats escollits. En llocs tan significatius com l’empresa de fabricació de cervesa San Miguel, CCOO hi obtingué 12 representants d’un total de 17. La Ramona Criado va ser una de les primeres dones del Comitè d’Empresa de San Miguel.

Entre finals dels anys vuitanta i durant els noranta, va ocupar diferents responsabilitats, tant a la Federació Agroalimentària de CCOO com a la Unió Intercomarcal de CCOO de les Terres de Lleida, en especial, portant l’àrea d’Ocupació, al temps que era la presidenta del Comitè d’Empresa de San Miguel de Lleida. A partir de l’any 2000 i fins al 2021 va tenir la responsabilitat de la Secretaria de Formació Sindical de CCOO de les Terres de Lleida. Actualment continua vinculada a la Federació de Pensionistes i Jubilats del sindicat

La Ramona Criado és defensora de la formació sindical, de la formació contínua i de la formació ocupacional, sempre ha dit que la formació és necessària al llarg de tota la vida laboral, i ha estat una sindicalista que ha actuat sempre des del diàleg, la col·laboració, la serenitat, el respecte, el somriure i la humanitat.

Familiars i companys i companyes del sindicat, encapçalats per Francesc Josep Bademunt, en representació de CCOO de Lleida, i Michela Albarello, secretària de Relacions Institucionals, Transparència i Digitalització de CCOO de Catalunya, van acompanyar Ramona Criado a la cerimònia.

S16kxcgw6xcti2w8720240604163400 (1)