La mobilitat a les nostres comarques segons el sindicat

Entrevista a Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat.

Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO de Lleida va ser entrevistat el dia 4 d juny als informatius de Catalunya de Ràdio Nacional d’Espanya, en l’edició Matí Lleida.

Puivecino va parlar de la implementació i el seguiment dels estudis de mobilitat que ha fet CCOO de Lleida i que han estat presos com a estudis de referència per les institucions no solament del territori, sinó també de la Generalitat i de l’Estat.

Va explicar detalladament l’estudi per augmentar les places a l’alta velocitat, sobretot als Avant que van de Lleida a Barcelona, esposant quines haurien de ser les freqüències, el nombre de trens, els preus…

Pel que fa a les Rodalies de Lleida va dir que és un estudi que no està del tot implementat:

• Lleida-Balaguer, depèn tot de la Generalitat, tot el que proposava l’estudi està implementat.
  • Lleida-Cervera: s’està millorant en la línia de l’estudi de CCOO.
  • Lleida-Montsó i Lleida-Montblanc-Tarragona, no s’ha fet res i el que ara hi ha és totalment insuficient.

Finalment, va explicar que s’ha aconseguit, gràcies a l’estudi del sindicat, la integració tarifària de tota la província, cosa que ha estat molt avantatjosa per a tot el Pirineu i l’Aran, territoris les tarifes de transport dels quals no estaven integrades i la diferència de preus amb les tarifes actuals són molt i molt diferents.