La ITSS dona la raó a CCOO de Lleida davant els incompliments d’Ilnet

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO en la qüestió que li va presentar el sindicat sobre incompliments a l’empresa Ilnet, que és la gestora del servei de neteja i recollida de residus a Lleida. Els representants sindicals de CCOO al Comitè d’Empresa d’Ilnet feia temps que reclamaven informació sobre les decisions de promoció de personal dins l’empresa, ja que consideraven que no s’estava complint el conveni en aquest àmbit i que hi havia mancances d’igualtat d’oportunitats dels membres de la plantilla per accedir a promocions internes, l’empresa sempre es va negar a donar aquesta informació.

El sindicat va decidir de portar aquesta qüestió davant la Inspecció del Treball, que ha resolt requerir a l’empresa que faciliti de manera immediata tota la informació sobre el sistema de promocions que CCOO reclamava. També, la Inspecció del Treball requereix a Ilnet que compleixi el sistema de promocions previst al conveni de l’empresa, que estableix un sistema de concurs que garanteixi la igualtat d’oportunitats per optar a les promocions per cobrir places de categoria superior, i que, alhora, garanteixi la transparència d’aquests processos.

CCOO celebra aquesta decisió de la Inspecció de Treball que dona la raó al sindicat respecte de la falta de transparència i de la discrecionalitat que ha estat aplicant l’empresa en les promocions, cosa que ha provocat discriminació en les opcions per millorar la situació laboral de molts treballadors i treballadores.