Jornada per commemorar el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball

CCOO de Lleida ha continuat la commemoració del Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball amb la jornada sindical “Salut mental i eines de prevenció”, el 16 de maig.

La jornada va començar amb l’exposició de les dades de sinistralitat a les comarques de Lleida, a càrrec de Cristina Pena, responsable de Salut Laboral de CCOO de Lleida. A continuació, Amàlia Valls de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral ens va parlar de la implicació dels riscos psicosocials en l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral. Va fer un especial esment de les eines de prevenció de la salut mental a la feina, i va insistir en la necessitat d’impulsar sempre l’avaluació de riscos psicosocials a les empreses per no patir problemes de salut ni física ni mental.

Per acabar, Ignasi Peguero, tècnic de Projectes de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya, ens va exposar el Projecte ODS i ens va parlar de la importància de l’ODS 8 sobre el treball digne.

El lema del 28 d’Abril d’enguany és “No és absentisme: és manca de prevenció!” i posa l’èmfasi en les deficiències de prevenció que hi ha a les empreses.

Olympus Digital Camera
1715855672010