Els sindicats i els professionals denuncien la privatització de la URPIJ de l’Hospital Santa Maria

CCOO de Sanitat de Lleida va convocar una roda de premsa el dia 24 per explicar la denúncia que fa el sindicat de la privatització de la Unitat de Referència Psiquiàtrica Infantil i Juvenil (URPIJ) de l’Hospital Santa Maria.

Els arguments que suporten aquesta postura són que cap unitat URPIJ arreu de Catalunya està situada fora d’un hospital general, i l’exigència de la priorització d’una atenció de qualitat, íntegra i segura per als infants i adolescents, i que els seus interessos s’anteposin a altres de caràcter polític.

En la roda de premsa els responsables de la URPIJ i els representants sindicals van afegir que l’hospital disposa de professionals experts i recursos hospitalaris per poder donar resposta a totes les necessitats mèdiques i psiquiàtriques d’aquests pacients i defensen el model d’atenció integrada propi d’un hospital general. El model assistencial i les recomanacions internacionals estableixen que les unitats d’hospitalització psiquiàtrica d’aguts han de romandre en hospitals generals.

Aquest equip de professionals compta amb el suport de tots els experts i els caps de les diferents unitats referencials de Catalunya, a més del comitè d’empresa i les seccions sindicals de l’Hospital Universitari de Santa Maria, que fan costat als seus companys i companyes, i defensen igualment que no s’externalitzi-privatitzi el servei.