Debat sobre l’alta velocitat a CCOO de Lleida

El 2 de maig, va tenir lloc a la seu de CCOO de Lleida el debat sobre “Lleida i l’alta velocitat”. El debat, l’organitzaven la Plataforma Avant Catalunya i l’Associació de Federacions de Veïns de Lleida, amb la col·laboració del sindicat i la participació com a ponent d’Alberto Puivecino, secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat i autor dels diversos estudis de mobilitat que ha fet el sindicat.

A la primera part del debat es van poder escoltar les demandes de la ciutadania, i a la segona, les propostes dels representants dels diferents partits polítics que hi van participar: PSC, PP, ERC, Junts, Comuns-Sumar i la CUP.

Durant el debat es van poder escoltar diferents reivindicacions totes en un mateix sentit: les mancances del servei ferroviari tant d’alta velocitat com de rodalies al territori de Lleida i els greuges comparatius amb la resta de Catalunya i de l’Estat.

Les principals propostes van ser, entre d’altres, que cal impulsar una xarxa de transport públic a les terres de Lleida, millorar les rodalies i la intermodalitat entre Lleida i els Pirineus. També que és crucial per a la classe treballadora de Montsó, Almacelles, Raimat… garantir-li un servei eficient per la gent que ve a Lleida a treballar. I que cal un augment del servei dels Avant entre Lleida i Barcelona a les hores punta, amb més freqüències i places i a preus més assequibles.

En definitiva, es va concloure que la mobilitat és un important factor de creixement del territori i els diferents partits polítics i les associacions ciutadanes van donar un suport unànime a l’estudi del sindicat : “Avant Lleida-Barcelona, anàlisi de la situació actual i propostes d’actuació” que exposa les iniciatives per pal·liar la manca de places que hi ha als trens Avant que van de Lleida a Barcelona.