CCOO exigeix al Govern el tancament de la negociació d’un acord marc per millorar el servei públic a la província de Lleida

CCOO demana un finançament de 4.850 milions d’euros i la seva incorporació a l’Agenda estratègica 2030, amb això, Correos assegurarà, entre altres, nous serveis de proximitat a la província de Lleida, aprofitant la seva extensa xarxa postal, que compta amb 72 centres i un empleat o empleada postal per cada gairebé 900 habitants. Entre aquests serveis destaquen serveis socials d’atenció a col·lectius vulnerables, d’accessibilitat bancària, digitals, de les administracions públiques, amb especial atenció a les persones més grans de 65 anys que representen al voltant del 20 % de la població a la nostra província.

El document que ha presentat el sindicat al Govern conté 100 propostes que conformarien el cos d’iniciatives per incloure a l’acord per ampliar la prestació de serveis a tot el país i, singularment, a la província de Lleida. L’objectiu central és millorar l’atenció a la comunitat i contribuir a la cohesió social i econòmica del territori.

Correos exerceix un paper crucial per a la ciutadania a tot el país, especialment en les zones rurals afectades pel repte demogràfic on es necessiten serveis públics de proximitat, raó per la qual ha d’incorporar-se a l’Agenda estratègica de l’Executiu.

En concret, la proposta de CCOO incorpora la utilització de la xarxa de Correos com a centres de serveis públics per a la ciutadania en general, i de Lleida en particular, prestant diferents serveis a les persones, comerços, empreses i institucions:

• Serveis socials a la comunitat.
  • Millorar l’accessibilitat bancària a la província.
  • Utilitzar l’extensa xarxa postal.
  • Garantir el lliurament de la correspondència i la paqueteria davant l’auge del comerç electrònic

Totes aquestes mesures han d’anar acompanyades d’una actualització de la normativa laboral que inclogui un pla de rejoveniment de la plantilla, amb sortides incentivades, ofertes d’ocupació i actualització de borses de contractació que garanteixin la substitució i la cobertura de tots els llocs de treball a la província de Lleida. Aquestes mesures pretenen posar fi a l’ajustament sever de la contractació que afecta la totalitat dels centres de treball de la província de Lleida (Lleida URP, Lleida UR2, Tàrrega, Bellpuig, Alfarràs, Almenar, Tremp, la Pobla de Segur, Cervera, Solsona, Sort, Andorra, etc.). I, finalment, una actualització que millori els salaris i la regulació de la carrera professional.