CCOO de Lleida aquest 1 de Maig reclama menys temps de treball i millors salaris

“Ens calen polítiques d’esquerra, progressistes, útils i que posin sempre al centre les persones per superar els reptes que té el nostre territori, i les hem de construir entre tots i totes”. D’aquesta manera acabava el discurs de l’1 de Maig  de Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida.

En el discurs que va cloure la manifestació Cristina Rodríguez va dir que era el moment de demostrar que amb la reducció legal del temps de treball es crearà més ocupació i es millorarà la productivitat de la nostra economia. També va ressaltar l’oportunitat de transformar l’economia de les terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran, tot desenvolupant un model sostenible, d’economia verda, circular i altament digitalitzada.

Va fer èmfasi en el fet que Lleida és la demarcació catalana amb un increment menor dels salaris segons els convenis que a més recullen la menor disminució d’hores de treball, és a dir, treballem més hores i cobrem menys. Va fer esment a la bretxa salarial que pateixen les dones de Lleida i al fet que amb un salari no n’hi hagi prou per pagar un lloguer i menys per comprar un habitatge.  Normalitzar-ho és silenciar un problema que impedeix els nostres joves créixer com a persones.

La manifestació del Primer de Maig d’enguany es fa fer sota el lema “Per la plena ocupació! Salaris dignes i sostre per a tothom!”, i les persones que van sortir al carrer a Lleida van reivindicar que hi hagi feina i sostre per tothom i que la feina proporcioni també salaris dignes que posin fi a la paradoxa que significa que malgrat treballar se sigui pobre.