Les patronals rebutgen les cinc propostes sindicals que són fonamentals per posar fi a la precarietat al sector tèxtil

CCOO obre un procés d’assemblees perquè les persones treballadores tinguin tota la informació i siguin partícips de les decisions que caldrà prendre

Ahir es va reunir la comissió negociadora del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció i CCOO d’Indústria es va trobar amb un panorama desolador. Les patronals es van oposar a unificar les deu taules en una de sola, que les plantilles recuperin el poder adquisitiu perdut, a incorporar una clàusula de garantia salarial sense límits ni límits i a modernitzar el sistema de classificació professional. Tampoc van fer cap proposta raonable per acabar amb la multitud de categories que estan per sota del salari mínim interprofessional.

Les patronals del tèxtil no volen entrar a cercar solucions als problemes de fons de les persones treballadores de la indústria del tèxtil i de la confecció. CCOO d’Indústria adverteix que, si es manté aquesta posició a la reunió que la comissió negociadora del conveni mantindrà el 22 de juliol, s’entrarà en una situació de bloqueig i de conflicte a tot el sector.

Per informar del que està passant a la mesa de negociació, CCOO d’Indústria ha decidit posar en marxa un procés d’assemblees a les zones i comarques on el tèxtil és una activitat fonamental. Vol que la gent sigui partícip de les decisions que hagi de prendre d’ara endavant per assolir un bon acord.

Cinc NO

A la reunió d’ahir, les patronals van assegurar que la futura i hipotètica reducció de jornada que negocien CCOO, UGT, CEOE, CEPYME i el Govern condiciona la seva proposta, per l’alt cost que, segons ell, provoca aquesta mesura. Per això es van negar a unificar les deu taules salarials en una de sola; a incrementar els salaris de forma contundent i a incloure en el futur conveni una clàusula lligada a l’IPC sense cap mena de límit, per no tornar a perdre poder adquisitiu.

Les patronals també van descartar modernitzar el sistema de classificació professional. En canvi, van proposar generar 490 nivells salarials en lloc dels 526 actuals, una barbaritat en tota regla, segons CCOO. Tampoc van fer cap proposta seriosa, concreta i convincent per acabar amb el solapament entre categories i amb les que estan per sota del salari mínim interprofessional.

A més, les patronals es van comprometre a respondre en la propera trobada als redactats que li havien fet arribar els sindicats sobre matèries de la seva plataforma que necessitaven un desenvolupament més gran (intel·ligència artificial; fixos discontinus; protocol per a la prevenció i actuació en casos d’assetjament) i mesures per als plans d’igualtat i per protegir les víctimes de violència de gènere). Els que representen les empreses del sector en la negociació van assegurar que no havien tingut temps per analitzar tots els textos.