El 8 de juliol convoquem els delegats i delegades a una assemblea i concentració per exigir el desbloqueig dels convenis que estan encallats i avenços en la negociació de la reducció de jornada

El proper dia 8 de juliol CCOO d’Indústria de Catalunya convoquem els delegats i delegades de la indústria química, el tèxtil i les càrnies a una assemblea informativa sobre la situació i l’evolució de la negociació col·lectiva dels tres convenis sectorials, així com les qüestions que s’han posat sobre la taula en aquests processos de negociació.

Tots tres convenis estan encallats. Fins al moment, no hi hagut avenços significatius en les matèries que ens hem marcat com a prioritàries (increment salarial, reducció de la jornada, millora dels permisos i de seguretat…) i que suposen una millora de les condicions laborals de les persones que treballen en aquests sectors. Les patronals rebutgen qualsevol proposta de millora de les nostres plataformes, escudant-se en els costos que implicarien, i fan plantejaments a la baixa que no tenen en compte les necessitats del sector i que, en alguns casos, suposen un pas enrere en els drets i les condicions vigents.

Aquest escenari d’estancament de les negociacions, que ens impedeix avançar en la consecució d’un acord per l’immobilisme de les patronals, no és exclusiu d’aquests tres convenis. L’estem patint en general en la negociació col·lectiva sectorial. Per això, CCOO d’Indústria de Catalunya hem obert l’assemblea del 8 de juliol als delegats i delegades de la resta de sectors per explicar-los aquesta situació i també informar-los de l’estat de les negociacions amb el Govern i les patronals de la reducció de jornada a 37,5 hores i les dificultats que aquesta qüestió ens està generant a les meses de negociació.

En aquesta assemblea hi participarà la secretària general de la federació estatal de CCOO d’Indústria, Garbiñe Espejo; el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i el nostre secretari general, José Antonio Hernández.

Un cop finalitzada l’assemblea, es farà una marxa conjunta de tots els delegats i delegades fins a la seu de Foment del Treball per exigir a les patronals el desbloqueig dels diferents convenis sectorials que estem negociant, així com un canvi de mires que ens permeti fer avenços en la negociació de la reducció de jornada plantejada pel Govern. En cas contrari ens abocarà al conflicte en l’àmbit sectorial i ens obligarà a arribar a un acord bilateral amb el Govern, com ja va passar amb el salari mínim interprofessional.

CCOO d’Indústria fem una crida al conjunt dels nostres delegats i delegades a participar activament en l’assemblea i la concentració del dia 8 de juliol.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

CARTELL DE L’ASSEMBLEA