COMUNICAT 4: Conveni de la indústria metal·logràfica de Catalunya

El passat 5 d’octubre va tenir lloc la quarta reunió de negociació del conveni col·lectiu. La veritat és que va tornar a ser una reunió decebedora, perquè els plantejaments de la patronal van anar en la mateixa línia de la seva anterior proposta:

• Conveni a 3 anys.
  • Les vacances es modifiquen a 15 dies a l’estiu.
  • Demanen més flexibilitat.
  • Increments:
    • 2022: 2,5 %
    • 2023: 2 %
    • 2024: 2 %
  • Revisió al final de la vigència sense retroactivitat, topada a un 80 % i tenint en compte en la suma el 3,9 % de la revisió de l’any anterior.

La proposta de la patronal és insuficient, tal com està el país. la patronal no vol entendre la situació que estem travessant les persones treballadores amb els increments del preu del gas, de l’electricitat, la benzina i la llista de la compra, entre d’altres. haurem de veure què ens porten a la propera reunió, però, en qualsevol cas, comencem a pensar en mobilitzar el sector si això continua per aquest rumb.

Companyes i companys, la patronal pretén que d’aquesta situació en sortim més pobres i amb menys drets. Necessitem la vostra participació i el vostre suport per aconseguir un bon conveni. Que la patronal ho tingui clar, si no hi ha increments salarials, hi haurà conflicte!

No ho dubtis, participa per unes condicions laborals justes!