S’arriba a un principi d’acord en la negociació del Conveni del metall de Lleida

Aquest dimecres, 28 de maig, ha tingut lloc una nova reunió amb la patronal del metall de Lleida, en la qual finalment s’ha arribat a un principi d’acord sobre el Conveni del metall de Lleida, que les parts hauran de ratificar el proper 18 de juny. Aquest principi d’acord preveu una vigència del conveni fins al 2016; uns increments salarials del 0,75% per al 2014, del 0,85% per al 2015 i de l’1% per al 2016, i una clàusula de revisió salarial operativa a partir del 2%. També recull alguns aspectes relacionats amb la regularització de la flexibilitat i les excedències, i l’adequació dels contractes a temps parcial al que estableix l’Estatut dels treballadors.

El proper 10 de juny, CCOO d’Indústria de les Terres de Lleida convoca els delegats i delegades del sector del metall de la província una assemblea informativa per explicar-los amb més detall els termes del principi d’acord.

CCOO valora positivament que finalment s’hagi pogut desbloquejar el procés de negociació, després de més de dos anys de reunions, que han anat acompanyats d’assemblees i mobilitzacions dels treballadors i treballadores del sector, i destaca que ara toca avançar en la negociació d’un conveni d’àmbit autonòmic.

NOTA INFORMATIVA (en català i castellà)
Acta del principi d’acord