Acord en el conflicte del metall de la província de Barcelona

Queda desconvocada la vaga prevista per al 29 d’abril i 6 de maig i també la roda de premsa dels secretaris generals de les federacions d’Indústria prevista per dilluns

Les federacions d’Indústria de CCOO i UGT de Catalunya informen que, aquesta nit, s’ha
produït un acord de mediació que suposa el desbloqueig en la
negociació del Conveni col·lectiu del sector del metall de la província de
Barcelona i, per tant, queda desconvocada la vaga prevista per als dies 29 d’abril i
6 de maig. Tot seguit us adjuntem la informació elaborada pels negociadors de
CCOO i UGT on expliquen els continguts d’aquest acord. Queda també desconvocada
la roda de premsa prevista pel proper dilluns.

ACORD EN LA MEDIACIÓ DE LA VAGA DEL CONVENI SIDEROMETAL•LÚRGIC DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA

A la seu de la Direcció dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació de Barcelona, els sindicats CCOO d’Indústria de Catalunya i MCA-UGT de Catalunya i la patronal del metall de Barcelona (UPM) hem assolit, el 25 d’abril, un acord de mediació que suposa el desbloqueig de la negociació del conveni col•lectiu, després de 16 mesos de la finalització de la seva vigència i d’un procés dur de negociació.

Amb l’acord assolit es compleixen els acords del passat 17 de maig de 2013, que suposen:
• La pròrroga del conveni col•lectiu fins a desembre de 2015.
• El desenvolupament de les matèries de negociació en l’àmbit del conveni de Catalunya en els anys 2014 i 2015.
• Els increments salarials dels anys de vigència de la pròrroga del conveni.

Els increments acordats són:
• Any 2013: 0,2% en taules salarials
• Any 2014: 0,5% en taules salarials
• Any 2015: 0,5% en taules salarials
• Clàusula de revisió salarial en els termes recollits en els II Acords de Negociació Col•lectiva i Ocupació a nivell estatal, per a cadascun dels anys de vigència d’aquests acords.

També en la mediació ha quedat resolt el pagament dels endarreriments salarials de 2012, que van ser subjectes al conflicte jurídic, provocant una sentència en primera instància pel TSJC, donant la raó als sindicats, que va ser recorreguda al Tribunal Suprem per la patronal, evitant que la sentència sigui ferma.

La solució adoptada ha garantit el pagament del 100% dels endarreriments que es devien en una forma de pagament de l’ordre següent:
• Any 2014 el 50% del deute
• Any 2015 el 25% del deute
• Any 2016 el 25% del deute

La suma total de l’increment en taules salarials entre els increments acordats i el deute que s’abonarà en cadascun dels anys serà la següent:
• Any 2013: 0,2%
• Any 2014: 1,76%
• Any 2015: 1,13%
• Any 2016: 0,63%

L’any 2016 s’hauran de negociar els increments de salari d’aquest any, al marge dels increments que corresponen per l’aplicació de l’ajornament del pagament del deute.

Amb aquests acords complim a tots els acords anteriors que configuraven el marc de negociació sectorial en el metall, tant a nivell provincial a Barcelona, com en el marc del conveni autonòmic de Catalunya. Garantim increments del poder adquisitiu dels treballadors/es i resolem el bloqueig de negociació que generava un nivell d’inseguretat jurídica en el sector en el context de les condicions laborals.

Estem convençuts que la constància en els plantejaments de negociació de les nostres dues organitzacions sindicals, la contínua pressió a través de diferents processos de mobilització desenvolupada pels delegats/ades d’empresa de les dues federacions, la pressió jurídica desenvolupada per la denúncia i la posterior sentència del TSJC en relació amb els endarreriments i la convocatòria de dos dies de vaga, han permès generar les condicions necessàries per desbloquejar l’immobilisme patronal i arribar a un acord beneficiós per als treballadors/es del sector del metall.

CCOO d’Indústria i MCA-UGT de Catalunya volem reconèixer l’esforç realitzat per l’actiu sindical a les empreses i pel conjunt de treballadors/es en defensa del conveni col•lectiu i dels nostres drets. La capacitat de negociació demostrada pels nostres dos sindicats i la capacitat de mobilització exercida pels treballadors/es del sector són les millors eines per construir un marc de relacions laborals en el sector del metall que garanteixi les millors condicions laborals per als treballadors/es.

PRINCIPI D’ACORD ASSOLIT