La negociació del Conveni estatal del fred industrial segueix sense complir les expectatives

CCOO expressa la seva profunda decepció amb els resultats obtinguts després de la celebració de la cinquena reunió de la Comissió Negociadora del Conveni estatal del fred industrial, ja que, malgrat assolir alguns avenços significatius, les expectatives no s’han complert.

El sindicat valora alguns acords que s’han assolit com l’augment del plus de refrigerat a 325 €, la possibilitat que el contracte de relleu per a jubilació parcial sigui a voluntat de la persona treballadora en feines físicament exigents o en condicions penoses, i l’obligació d’ascendir de peó a una categoria superior després d’un any de contracte o d’auxiliar administratiu als tres anys encara queden temes crucials sense resoldre.

Tot i això, CCOO adverteix que el principal desacord rau en la pujada salarial proposada per la patronal que en la seva última oferta va plantejar un augment del 3 % el 2024, 4 % el 2025 i 5 % el 2026, amb una clàusula de revisió per al 2024 i 2025 en cas que l’IPC superi el 3,5 %, limitada a un 1 %. Aquesta proposta no reconeix el cost significatiu que han hagut de suportar les persones treballadores durant la vigència del passat conveni, on es va perdre un 7,3 % de poder adquisitiu.

CCOO d’Indústria hem negociat moderant algunes de les nostres expectatives amb l’objectiu d’assolir un bon acord, mentre que la patronal només ha fet modificacions tímides en la proposta inicial.

Des de la voluntat de no trencar les negociacions, el sindicat creu que el més convenient és reprendre-les el proper dia 18 de setembre però advertim a la patronal que ara és el seu torn, ja que les persones treballadores han fet un gran esforç econòmic en els tres anys anteriors i per això prendrem les mesures necessàries per aconseguir les nostres justes reivindicacions.