Es constitueix la comissió tècnica sobre coeficients reductors al Conveni General de la Indústria Química

FEIQUE, CCOO d’Indústria i UGT FICA analitzaran la possibilitat de jubilació anticipada en el marc de la Llei 21/2021, de 28 de desembre, “en aquells grups o activitats professionals els treballs dels quals siguin de naturalesa excepcionalment penosa, tòxica, perillosa o insalubre i acusin elevats índexs de morbiditat o mortalitat”

CCOO d’Indústria valora molt positivament la creació d’una comissió tècnica sobre coeficients reductors dins el marc del Conveni General de la Indústria Química. El grup de treball s’ha constituït aquest matí i permetrà a la patronal i als sindicats més representatius del sector analitzar de manera rigorosa les condicions laborals per millorar-les i facilitar l’accés a la jubilació de les persones treballadores.

En el marc de la comissió negociadora del XXI Conveni General de la Indústria Química, s’ha assolit un acord parcial per crear una comissió tècnica sobre coeficients reductors. S’ha fet, així, un pas més en la lluita d’aquest sindicat perquè les persones treballadores del sector puguin viure més i millor, independentment de la feina que exerceixin. Es reforçarà també el paper del conveni col·lectiu en la regulació de les condicions de vida i de treball.

Tal com ho determina la legislació, l’establiment de coeficients reductors de l’edat de jubilació només és procedent quan no sigui possible modificar les condicions de treball i l’han d’instar conjuntament les organitzacions empresarials i sindicals més representatives.

Més de quatre mil delegades i delegats de CCOO d’Indústria treballen dia a dia en la millora de les condicions laborals a la química i el refinament. La prevenció d’accidents i malalties professionals n’és una de les prioritats. La salut laboral és una preocupació màxima del primer sindicat d’aquest país perquè les persones treballadores puguin viure dignament, i amb salut, durant la seva vida laboral, però també durant l’etapa de jubilació.

Per això sempre s’han treballat en paral·lel dues vies d’acció sindical. D’una banda, millorar la salut laboral al centre de treball i, de l’altra, analitzar si es donen situacions laborals excepcionalment penoses, tòxiques, perilloses o insalubres, que acusin elevats índexs de morbiditat o mortalitat i que no es puguin eliminar, per poder posar en marxa la sol·licitud per a la jubilació anticipada per raó dactivitat que estableix la legislació.

És per tant un èxit haver convençut FEIQUE, la patronal de la indústria química, sobre la necessitat de crear aquesta comissió. Sens dubte és un pas més a la feina que es realitza a les empreses per millorar les condicions de la classe treballadora.