COMUNICAT 7. Conveni general de la indústria química

Avui s’ha reunit novament la Comissió Negociadora del Conveni General de la Indústria Química (CGIQ) i s’han abordat els capítols de formació, igualtat, així com una sèrie d’articles nous que reivindiquem a la nostra plataforma.

En el capítol de la formació, no s’han produït avenços de la patronal, excepte en alguna qüestió de redacció. No obstant això, valoraran si és possible acceptar la nostra proposta relativa al fet que a les empreses de 50 o més persones treballadores s’hagi de crear una comissió paritària de formació i s’hagi d’incloure un pla de formació amb la participació de la representació sindical. Actualment, el CGIQ estableix el requisit, per al primer i segon cas, que hi hagi una plantilla de 100 i de 250 persones respectivament.

Pel que fa a introduir mesures mínimes a incloure en els plans d’igualtat entre dones i homes i mesures de protecció més enllà de les existents en la Llei per a les víctimes de violència de gènere, la seva resposta ha estat que les analitzaran i valoraran internament, donant-nos una resposta a les reunions següents, una vegada els lliurem la redacció. El sindicat no entendríem una negativa, però esperarem la resposta.

Finalment, sobre la proposta d’articles nous, hi ha hagut una negativa per part seva a incloure una assegurança o pòlissa en cas de mort o incapacitat. Igual opinió tenen respecte a establir una ajuda social per a les famílies amb fills i filles amb estudis i regular una compensació per a les guàrdies o reforços de guàrdia. També han descartat la proposta d’establir un premi per fidelització a la companyia i un sistema incentivat de sortides voluntàries per a les persones que s’acosten a l’edat de jubilació, sent una mesura més per al necessari rejoveniment de les plantilles.

En definitiva, la valoració que fem és com a les anteriors reunions, és a dir, escassa o nul·la receptivitat de la patronal a les justes reivindicacions de les persones treballadores. La seva retòrica constant per a la seva oposició és que després de la important revisió salarial d’aquest any, segons la patronal, no és el moment de fer grans esforços, però no diuen res dels enormes beneficis que estan obtenint.

En la següent reunió, prevista per al 3 de juliol, s’abordaran els capítols relatius a l’increment salarial, clàusula garantia IPC, plus i complements, així com reducció de jornada, limitar la flexibilitat, vacances, hores extres, etc. Es donarà així una primera volta a tots els capítols i articles de la plataforma.

Finalment, volem recordar que dimarts que ve es realitzarà el judici a l’Audiència Nacional relatiu a com s’ha d’aplicar la clàusula de revisió salarial (10,3 %) a les persones que es van incorporar durant el període 2021-2023.

Seguirem informant.