COMUNICAT 2. Conveni del metall de Lleida

Lliurament de la plataforma reivindicativa a la patronal

Ahir ens vam reunir amb la patronal del metall de Lleida i el primer que li vam deixar clar a la patronal va ser que la dinàmica de negociació ha de canviar. Els hem exigit que a les reunions negociadores vinguin representants de la patronal i no només l’assessor, perquè les reunions siguin més eficaces, hi hagi més debat dels temes i les negociacions no es facin tan llargues; a més, que ells mateixos escoltin les nostres propostes sense traductor pel mig, agilitza el procés negociador.

També hem lliurat la plataforma conjunta i reivindicativa a la patronal i li hem explicat i detallat cada un dels punts d’aquesta:

• Tres anys de conveni.
  • Increments d’un 4 % per a cada un dels anys i clàusula de revisió anual retroactiva, garantint un 1 % de millora respecte de l’IPC estatal.
  • No absorció i compensació dels increments.
  • Reducció de jornada a 38,5 hores setmanals el 2024 i 37,5 hores setmanals el 2025.
  • Actualització dels permisos segons la llei de famílies.
  • Complementar totes les IT al 100 %.
  • Vacances a salari real amb plusos.
  • Acordar un servei de guàrdia i reforç de guàrdia.
  • Prejubilacions a elecció de la persona treballadora (contractes de relleu al sector manufacturer).
  • Millores i més hores per a consultes mèdiques, control de les empreses de treball temporal, incorporar els delegats i delegades d’igualtat.

Companyes i companys, el conveni està en marxa. La propera reunió serà el dia 6 de març, a les 15 hores.

Implica’t i participa per un conveni digne!