COMUNICAT 11. Conveni general de la indústria química

Es declara ferma la sentència de l’Audiència Nacional sobre la clàusula de garantia salarial del Conveni general de la indústria química

Aquesta tarda, hem tingut constància que finalment la Patronal FEIQUE ha pres la decisió de no recórrer la sentència de l’Audiència Nacional del passat 17 de juny relativa a la clàusula de garantia salarial, per a les persones que es van incorporar durant els exercicis 2021 i 2023 davant de la demanda presentada per CCOO.

La decisió de no recórrer per part de FEIQUE és la correcta, atesa la contundència de la sentència de l’Audiència Nacional.

En definitiva, a partir d’ara totes les empreses tenen l’obligació d’abonar totes les persones treballadores amb independència de la data d’entrada, el 10,3 % sobre la massa salarial bruta del 31 de desembre del 2023.

CCOO Indústria, hem demostrat fermesa, capacitat i uns bons serveis jurídics per solucionar aquest conflicte a nivell sectorial. Per tant, si alguna empresa es negués a l’abonament íntegre de l’augment del 10,3 % amb efectes retroactius a l’1 de gener del 2024, el sindicat actuarà amb contundència.

Ara anem a buscar un bon acord en la negociació oberta del conveni col·lectiu per seguir millorant les condicions laborals de totes les persones treballadores de la indústria química.

Seguirem informant.