COMUNICAT 10. Conveni de marroquineria de Catalunya

La patronal desisteix de flexibilitzar els dissabtes obligatoris i es perfilen moviments positius

Ahir vam fer la 10a reunió del conveni. En aquesta reunió la patronal va comunicar la renúncia que es flexibilitzin els dissabtes de forma obligatòria i, per altra banda, va fer la proposta següent:

• Flexibilitzar 10 dies cada any sense caducitat, és a dir, interanual.
  • Compensant 2×1 en festiu i una compensació econòmica del 0,75 % del salari diari de la persona treballadora.
  • Preavís de 7 i 21 dies, depenent de si és per treballar o descansar.
  • Un calendari de previsions als comitès cada 4 mesos.

Així mateix, milloren la proposta d’increments salarials: 3 % el 2024, 2,5 % el 2025 i 1,75 % el 2026, amb la clàusula de revisió al 0,5 %.

Els sindicats vam fer una proposta que preveu 6 dies de flexibilitat, amb una recuperació com a màxim de 3 mesos de l’any següent, compensació 2×1 i de l’1,50 % del salari de la persona treballadora, borsa individual d’hores a favor, no recuperació al període estival i Nadal i una reducció de jornada a definir.

Finalment, els hem dit que desenvolupin les seves propostes de previsions per cada 4 mesos i la interanualitat, i que ens les presentin el 27 de juny, quan tindrem la propera reunió.