CCOO de comarques gironines denuncia les mancances en la cura de les persones treballadores per part de la seguretat social i de les empreses

CCOO de comarques gironines ha organitzat una roda de premsa per denunciar les mancances en la cura de les persones treballadores per part de la seguretat social i de les empreses.

A la roda de premsa han participat:

• Belén López, secretaria general de CCOO de comarques gironines
  • Carlos Casas, secretari general de la Federació d’HÀBITAT
  • Mahamadu Dukureh Dukureh treballador de la neteja viària
  • Miguel Angel Santos Dorante, delegat de l’empresa.

La secretaria general de CCOO de comarques gironines ha denunciat públicament que l’ICAM està donant altes a treballadors que encara estan en procés de recuperació. Ha insistit en el fet que la salut de les persones treballadores no és una mercaderia i, per tant, ha exigit que les empreses inverteixin en mesures que garanteixin de forma efectiva la salut de les plantilles i a les administracions que reforcin les cures i no facin persecució de les persones treballadores quan estan de baixa medica com si fossin uns delinqüents. Ha recalcat    que L’ICAM en lloc de ser un organisme    d’avaluació medica que vetlli per la recuperació i millora de la salut de les persones treballadores, a la pràctica s’ha convertit en una mena de policia medica que està donant altes indegudes, i amb dades a les mans ens trobem que les persones treballadores    ha de tornar a agafar una nova baixa. També ha denunciat la manca de personal per poder tractar els casos a comarques gironines, en concret durant força temps hem tingut una plantilla de 4 metges de l’ICAM, quan haurien de ser com a mínim 8, i tot que ara sí que hi són aquests 8 professionals, ens trobem amb un endarreriment de tot el sistema. Una altra dada destacada per Belén López és que els endarreriments en les resolucions de les incapacitats permanents i en les determinacions de contingència per part de la seguretat social.

El secretari general de la Federació d’HABITAT, Carlos Casas ha explicat el cas del treballador de la neteja viària de Cassà de la Selva, que tot i les diferents patologies que té, l’ICAM li va donar d’alta medica el 30 de gener de 2024 (quan feia un any que estava de baixa) tot i que continuava en tractament per la mateixa seguretat social i tenia data pel 24 d’octubre    realitzar una visita a la unitat de dolor. Que la direcció provincial de Girona va denegar la reclamació prèvia i que interposada una denúncia    contra la resolució d’alta de l’ICAM, té previst el judici al setembre.

En aquest moment l’empresa, seguint l’informe del servei mèdic de vigilància de la salut de la delegació de Girona de Quirón prevención (contractada per l’empresa), ha ordenat al treballador recorre el poble de Cassa de la Selva buidant i recollint les papereres del poble i utilitzar una bufadora per netejar els carres. Tal com ha comentat Carlos Casas, fer que una persona amb problemes d’articulació i que per prescripció medica ha de fer servir una crossa, intenti recollir papereres i anar amb un instrument de +4 quilos pel carrer és condemnar-lo a empitjorar la seva situació mèdica i a un patiment impropi de la nostra societat.

També Belen López ha remarcat que dues vegades el metge de capçalera ha intentat donar la baixa al treballador i l’ICAM l’ha rebutjat i que el dia 10 de maig el treballador va haver de ser assistit a la feina per una ambulància i portat al CAP de Cassà de la Selva on el seu metge va intentar que se li donés una baixa laboral i l’ICAM la va tornar a bloquejar.

Des de CCOO comarques gironines es considera aquesta actitud inhumana, i més pròpia del segle XIX que del segle XXI.