L’audiència nacional ens dona la raó contra Creu Roja per vulnerar els drets de les persones treballadores

L’Audiència Nacional reconeix NUL l’acomiadament col·lectiu dut a terme per CREU ROJA i reconeix el dret de les i els treballadors afectats a reincorporar-se al seu lloc de treball.
Pesi al funcionament de Creu Roja en l’àmbit estatal, que aplica més de 50 convenis amb condicions laborals i salarials diferents, funcionant en cada territori com a masos independents, la justícia reconeix un mateix CIF, cosa que significa que Creu Roja és una sola i mateixa empresa. Així li ho ha recordat la mateixa Audiència Nacional.

És sorprenent que una entitat com Creu Roja, que presta una labor social indispensable, clau per a la vida de moltes persones en risc d’exclusió social, vulneri d’aquesta manera els drets de les seves treballadores i treballadors.

Aquesta sentència és de justícia amb les 149 persones treballadores que van ser acomiadades a finals de 2023.

Què diu aquesta recent sentència? Per què és tan important per a les persones treballadores de creu roja?

• L’Audiència Nacional ha dictat Sentència el 27/06/2024 estimant la demanda de CCOO i UGT i considera que Creu Roja Espanyola ha dut a terme un acomiadament col·lectiu a la fi de 2023.
  • Creu Roja tenia l’obligació de consultar amb la representació sindical i negociar les condicions d’aquestes extincions per a poder avaluar altres solucions a l’acomiadament de més d’un centenar de llocs de treball. 149 persones acomiadades!!
  • S’estableix que les extincions per causes objectives en un període de 90 dies han de computar-se íntegrament i en l’àmbit d’empresa, que és una sola i d’àmbit estatal.
  • També es considera fraudulent els acomiadaments d’almenys 28 contractes per no superació del període de prova.

La sentència estableix la nul·litat dels acomiadaments de les persones treballadores en aquest període, i el dret dels treballadors i treballadores afectades a reincorporar-se al seu lloc de treball.