El comitè de vaga de BSM Barcelona de Serveis Municipals convoca nova jornada de vaga demà, 15 de novembre

El Comitè d’Empresa de Barcelona de Serveis Municipals ha decidit per unanimitat convocar una nova jornada de vaga parcial a la unitat d’AREA (control d’estacionament regulat) per al personal que presta els seus serveis a peu, el dimarts 15 de novembre del 2022 de 12.25 h a 15.45 h, amb concentració inclosa de 13 h a 15 h, al carrer de Calàbria, 66, davant de les oficines centrals de Barcelona de Serveis Municipals.

Volem denunciar públicament que la direcció de BSM està deshumanitzant l’empresa amb el vistiplau de l’Ajuntament de Barcelona, amb l’excusa de la digitalització, consumant la reducció de llocs de treball mitjançant una nova organització de treball amb vehicles (cotxe i moto) amb la finalitat de recaptar més. El sistema no té en compte les necessitats de la ciutadania i prioritza en canvi el benefici sobre el servei públic que BSM presta a la ciutat.

Amb aquesta nova organització del treball s’obvien completament totes aquelles persones amb dificultats davant les noves tecnologies i que requereixen ajuda (bretxa digital). S’abandona la ciutadania, imposant un sistema que no tracta directament amb ella, que despersonalitza el tracte i oblida completament les incidències i necessitats particulars que en el dia a dia aquesta ens transmet, i que, per qüestions òbvies, són molt més fàcils de transmetre amb un servei a peu per la seva proximitat i tracte personal.

Les persones treballadores d’estacionament regulat sempre hem desenvolupat el nostre servei a peu de la manera més professional que podem, amb molts problemes afegits, com la contínua caiguda dels servidors o errors de comunicació constants en parquímetres, que comporten en alguns casos imposició de sancions a ciutadans i ciutadanes que han abonat la seva taxa correctament. Des de BSM pretenen que siguem màquines de sancionar, sense entendre que la ciutat requereix un sistema que compleixi amb les expectatives de totes les persones i no deixi cap persona enrere.

Ara s’està plantejant obligar-nos a portar moto, fer-nos treballar diumenges i festius, treballar més dies a l’any. I pretenen que ho fem pràcticament gratis, sense les millores laborals i salarials que tants anys portem reclamant. Mentrestant, observem la contínua ampliació de places a regular i la consegüent recaptació que any rere any augmenta, a causa d’uns horaris de regulació ampliats i unes taxes que fa dos anys es van incrementar de manera abusiva.

L’Ajuntament de Barcelona mira cap a un altre costat, fent cas omís a les nostres justes reivindicacions, per tal que acceptem tot el que vulguin.