CCOO signa un “Acord marc estratègic 2024-28” juntament amb UGT, amb el Govern i Correus per a la recuperació, transformació i reposicionaments de Correus

L’Acord pròxim als 4.000 milions d’euros incorpora les principals propostes de CCOO, reforç del servei postal públic, un pla estratègic de recuperació, transformació i creixement i un nou marc laboral que actualitzi les condicions laborals dels 50.000 treballadors i treballadores de Correus.

El sindicat valora molt positivament aquest Acord que culmina 5 anys de mobilitzacions liderades per CCOO per a salvar el Correu Públic i situar-lo en un horitzó de creixement i estabilitat després de l’abandó dels últims anys.

Per a CCOO l’Acord estableix les bases del model postal públic del nostre país i posa en valor el paper públic i estratègic de Correus i de la seva plantilla per a respondre millor a les necessitats de la ciutadania en tot el país.

Ahir es va signar en la seu de la Societat Espanyola de Participacions Industrials SEPI un “Acord per a la recuperació, transformació i reposicionament estratègic de Correus” entre els sindicats majoritaris de l’empresa pública CCOO i UGT i el govern representat per Hisenda i SEPI.

Després de cinc anys de mobilitzacions liderades per CCOO conjuntament amb UGT per a salvar el Correu Públic, i després de l’abandó i el forat econòmic de l’era de Juan Manuel Serrano, amb el cessament d’aquest i el reconeixement de la greu situació de Correus, el Govern va obrir una finestra d’oportunitat amb els agents socials en el marc del diàleg social entre el govern, CCOO i UGT que en els últims mesos s’han intensificat fins a aconseguir el present Acord.

L’Acord incorpora les principals propostes fetes per CCOO:

• Reforçar el Servei Públic Postal, la seva xarxa, prestació i finançament (1050 milions d’euros): Perquè Correus continuï sent l’operador designat per a la prestació del Servei Postal Universal (SPU) a partir de 2025 i garantir la cobertura del cost real de finançament del SPU. A més de l’adaptació del model actual físic al digital.
  • Reposicionament de Correus a través d’un Pla Estratègic i SIEG 2024-2028. (1.350 milions d’euros): Que impulsi la paqueteria i la diversificació, que aposti per la logística, la internacionalització i la transformació tecnològica i digital, acompanyat d’un Pla d’Inversions. Conciliant la seva missió pública assumint nous Serveis d’Interès Econòmic General (SIEG) similar al d’altres correus europeus.
  • Diàleg social, nou marc laboral i Pla de Persones (1.500 milions d’euros): El dialogo social com a base per a impulsar el creixement i l’estabilitat de Correus, negociant un nou Conveni Col·lectiu que actualitzi les condicions laborals i salarials i incorpori la jornada de 35 hores setmanals recollides en l’Acord de Funció Pública per a una Administració del segle XXI, acompanyat d’un Pla de persones que permeti el rejoveniment de la plantilla.

Per a CCOO, aquest acord estableix les bases del model postal públic al nostre país, fa valdre el paper públic i estratègic de Correus i de la seva plantilla per a respondre millor a les necessitats de la ciutadania en tot el país. Una vegada complerts els compromisos legals i econòmics adquirits pel govern en les successives lleis dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) i en els seus desenvolupaments (Pla Estratègic i nou Marc Laboral), pot convertir-se en el millor acord en la història de Correus.