CCOO reprendrà les mobilitzacions en Justícia a mitjan desembre si el secretari d’Estat de Justícia no fa ja una oferta als sindicats

Han de començar a negociar-se de manera immediata els assumptes que van motivar el conflicte que va portar a la vaga de funcionaris i funcionàries de l’Administració de Justícia fa uns mesos.

El Consell de Ministres ha nomenat com a secretari d’Estat de Justícia a Manuel Olmedo, l’anterior secretari general per a la Innovació i Qualitat del Servei Públic de Justícia, i en aquest últim càrrec a l’anterior directora general de Seguretat Jurídica i Fe Pública, la qual cosa per a CCOO pot suposar una clara intenció de continuïtat en la gestió de l’anterior equip ministerial, que aquest sindicat ha vingut criticant amb duresa.

S’ha nomenat com a màxims responsables de la gestió i la negociació a dues persones de l’equip anterior, que, si es va distingir per alguna cosa, ha estat per la seva falta de negociació amb el personal de l’Administració de Justícia, però sobretot pel seu classisme insuportable, perquè mentre era capaç d’arribar a acords amb les elits de la Justícia (Lajs, jutges i fiscals) deixava tirades a més de 40.000 persones que són les que cada dia batallen per a treure l’Administració de Justícia avanci, en condicions molt difícils, la qual cosa va donar lloc a una vaga de més de dos mesos i mig (amb descomptes de milers d’euros en les seves retribucions als treballadors i a les treballadores), ajornada per les eleccions generals.

En aquesta ocasió, CCOO entén que els 100 dies de cortesia que es donen habitualment als nous governants són innecessaris per a aquest equip, perquè és ple coneixedor de la problemàtica que va originar el conflicte i perquè, verbalment, es van comprometre amb aquest sindicat abans de la investidura a efectuar una oferta de pujada retributiva generalitzada quan es conformés el nou govern, la qual cosa, al costat de la negociació de les condicions de treball i el desenvolupament de la carrera professional, podrien ser suficients per a un acord sindical.

CCOO fa públic que si aquesta oferta de negociació no es fa de manera immediata reprendrà les mobilitzacions començant per concentracions de delegats i delegades sindicals davant el Ministeri de Justícia, que començaran a produir-se en la setmana posterior al pont del mes de desembre.