CCOO i UGT denuncien la falta de contractació necessària per cobrir les necessitats de personal de Correos a la província de Barcelona

L’ajustament sever de plantilla a la província posa en risc el repartiment diari del correu, perjudica la ciutadania i sobrecarrega el personal de Correos dels centres de la província de Barcelona, cosa que incrementa els riscos laborals.

CCOO i UGT consideren urgent que Correos garanteixi l’adequada cobertura de personal, situació que, si no es remeia aviat, empitjorarà el que queda d’estiu i afectara negativament la qualitat del servei postal públic.

CCOO i UGT denuncien la falta de cobertura als centres de treball de Barcelona, de cara al període estival dels mesos d’agost i setembre, amb una retallada històrica a la província que redueix les plantilles al 50 % o menys i situa els treballadors i treballadores al límit.

Correos està aplicant un ajustament sever en la contractació, a conseqüència de la greu situació econòmica per la qual travessa, provocada per la pèssima gestió de l’anterior president que va deixar un dèficit de 1.500 milions d’euros. Durant mesos no s’han cobert amb contractació els llocs estructurals necessaris ni les absències per malaltia o permisos, cosa que afecta tots els centres de treball de Barcelona, les unitats de repartiment urbà, el repartiment rural i a les oficines i els centres de tractament, entorpint el dret de la ciutadania a rebre el correu cinc dies a la setmana.

La realitat avui dels més de 400 centres de treball i serveis rurals dependents de la província és d’especial gravetat en tots els centres de la capital amb sobrecàrrega de treball i a les poblacions de la província que estan sofrint l’ajustament de plantilla. Aquesta situació afecta negativament el normal funcionament del servei postal: en molts nuclis de població no tenen carter o cartera que truqui a la seva porta diàriament, cosa que perjudica la ciutadania, els comerços i les empreses que depenen d’aquests serveis, especialment en l’àmbit rural.

Totes dues organitzacions sindicals afirmem que després dels dos processos electorals, que la plantilla ha dut a terme sense cobertura, han fet derivar la situació en crítica i han portat els treballadors i treballadores al límit de les seves possibilitats.

Aquesta “política de retallades” que s’està duent a terme des de la direcció de Correos està provocant una sobrecàrrega de treball i estrès en els treballadors i treballadores, afectant la seva salut i seguretat, amb un impacte directe en la pèrdua de la qualitat del servei públic de Correos en els ciutadans i les ciutadanes.

CCOO i UGT estimem que les plantilles estan com a mitjana al 50 % o menys en els diferents àmbits, és a dir, xarxa d’oficines, unitats de repartiment, centres de tractament i àmbit rural de la província de Barcelona. Aquesta situació està ocasionant sobrecàrregues de treball inassumibles, i obliga a una distribució del treball impossible de complir segons marca la mateixa llei, sense poder assegurar el repartiment els cinc dies de la setmana com estableix el servei postal universal (SPU) al qual té dret la ciutadania en tot el territori.

Totes dues organitzacions sindicals hem expressat per escrit el nostre rebuig a les retallades a la província de Barcelona i hem exigit que es reverteixi la situació amb una contractació real, que cobreixi veritablement les necessitats i aposti per una empresa que doni qualitat al servei i compleixi amb l’obligació legal de prestar el servei postal universal.

EXEMPLES D’UNITATS AMB FALTA DE COBERTURA:

Centre logístic integral (CLI) Zona Franca, existeix un 40 % d’insuficiència de plantilla en els 3 torns (matí, tarda i nit).

Terrassa, unitats de repartiment 1, 2 i 3 amb més de 225.000 habitants, falta el 40 % de la plantilla.

Sabadell, unitats de repartiment 2, 3, 4 i la unitat de serveis urgents (USI 1), amb més de 217.000 habitants, falta el 50 % de la plantilla.

Sant Cugat Vallès, amb gairebé 100.000 habitants, falta el 60 % de la plantilla

Barberà del Vallès, amb prop de 34.000 habitants, falta el 66 % de la plantilla.

Montcada i Reixac, amb més de 36.000 habitants, falta el 60 % de la plantilla.

Viladecans, amb aproximadament 67.000 habitants, falta el 70 % de la plantilla.

Sant Feliu de Llobregat, amb 44.500 habitants, falta el 58 % de la plantilla.

Sant Just Desvern, amb més de 17.000 habitants, falta el 58 % de la plantilla.

Castellbisbal, amb prop dels 13.000 habitants, falta el 70 % de la plantilla.

Vilafranca del Penedès, amb més de 40.000 habitants, falta el 48 % de plantilla.

Malgrat de Mar amb més de 19.000 habitants, falta el 78 % de la plantilla.

Caldes de Montbui, amb gairebé 14.000 habitants, falta més del 80 % de plantilla.

Montmeló amb 17.000 habitants, falta el 57 % de plantilla.

Cardedeu amb més de 18.000 habitants, falta el 70 % de la plantilla.

Granollers amb 63.000 habitants, falta el 63 % de plantilla.

Mollet del Vallès amb 52.000 habitants, falta el 70 % de la plantilla.

Vic amb 48.000 habitants, falta el 40 % de la plantilla.

Tona amb més de 8.000 habitants, falta el 40 % de la plantilla.

Centelles amb gairebé 8.000 habitants, falta el 66 % de plantilla.

El Masnou amb més de 23.000 habitants, falta el 58 % de la plantilla.

A Barcelona capital amb més d’1 milió 400.000 habitants, falta més del 50 % en els centres de treball, es detallen alguns exemples:

A la unitat de repartiment 42, falta el 52 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 16, falta el 52 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 11, falta el 50 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 31, falta el 56 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 35, falta el 60 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 20, falta el 55 % de la plantilla.

A la unitat de repartiment 15, falta el 50 % de la plantilla.