CCOO i la resta de sindicats anunciem mobilitzacions a la Seguretat Social

La Seguretat Social necessita una reorganització per ser el servei públic que mereix la ciutadania. Després de recordar a l’Administració que ha de complir la legalitat vigent, des de la Constitució espanyola fins al reglament de la mesa delegada, així com els acords vigents signats per ells mateixos. CSIF, CCOO, CIG i ELA en unió sindical s’han vist forçats a anunciar mobilitzacions a tot el territori nacional en l’àmbit de la Seguretat Social (concentracions als centres de treball, aturs parcials o vaga).

El secretari d’Estat, Borja Suárez, el dia 16 de maig del 2023 va plasmar la seva signatura en el gran Acord pel qual s’estableixen les condicions inicials per a la implantació d’un pla estratègic de recursos humans a l’Administració de la Seguretat Social, a més d’assumptes de vital importància com l’Agència, la provisió de llocs, el treball no presencial, les productivitats, la formació, l’estabilitat en l’ocupació, l’oferta d’ocupació pública i la promoció interna.

Passat més d’un any des de la signatura de l’acord esmentat, es torna a la mateixa casella de sortida, sense tenir interlocució ni negociació. Reunions mantingudes amb escàs esforç negociador, plantilles amb enormes càrregues de treball i novament amb repercussió en el servei de qualitat que la Seguretat Social ha de prestar a la ciutadania. Durant tot aquest temps, el secretari d’Estat s’ha dedicat a donar allargues a la representació del personal.

El passat 17 de juliol del 2024, els representants del personal en l’àmbit de les entitats gestores i els serveis comuns de la Seguretat Social (CSIF, CCOO, CIG i ELA) van acudir a una sorprenent reunió de la mesa delegada de la Seguretat Social convocada per la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social i Pensions. L’única cosa clara abans de la reunió és que la sotssecretària del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Cristina Navarro Enterría, havia delegat mitjançant Resolució de 5 de juliol “en la persona titular de la Secretaria d’Estat de Seguretat Social i Pensions la presidència de la mesa delegada de la Seguretat Social.” En aquest cas, Borja Suárez Corujo. Cap dels dos va comparèixer a la reunió.

Les concentracions, els aturs i la vaga són mesures no desitjades, però que esperem que serveixin per treure de la seva inactivitat el secretari d’Estat de la Seguretat Social, perquè l’interès últim de CSIF, CCOO, CIG i ELA és el compliment de l’Acord que permeti reorganitzar i enfortir la Seguretat Social.