CCOO denuncia l’acomiadament col·lectiu de la tripulació d’un vaixell oceanogràfic del CSIC

La manca absoluta de voluntat negociadora del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ens porta a exigir responsabilitats a la direcció de l’organisme i a plantejar accions per aturar aquesta injusta decisió.

El CSIC ha decidit donar de baixa el vaixell oceanogràfic Garcia del Cid i acomiadar tota la plantilla adscrita a aquest vaixell (12 persones), que és personal laboral fix del CSIC amb conveni propi, és a dir, treballadores i treballadors públics, com la resta personal laboral del CSIC, altament especialitzat i amb experiència més que acreditada.

Rebutgem frontalment aquesta decisió per injusta i inexplicable, i pel perillós precedent que suposa per a situacions similars en el futur. A més a més, està pròxima l’avarada d’un nou vaixell oceanogràfic que necessitarà una tripulació experimentada, tant en temes marítims com els propis del CSIC. Això fa encara més incomprensible la decisió presa, llevat que l’objectiu del CSIC sigui l’externalització d’aquesta tripulació, cosa a què ens oposem.

El que es pretén fer és il·legal, ja que no hi ha causes econòmiques, organitzatives, ni de cap mena que justifiquin els acomiadaments proposats. Tampoc és ètic i pateix, segons el sindicat, un requisit bàsic: la bona fe. A més, la direcció del CSIC no s’ha assegut a negociar amb les organitzacions que representen la plantilla del vaixell.

Des de CCOO, denunciem l’actitud obstruccionista i no negociadora per part de la direcció del CSIC per trobar una solució justa a aquest col·lectiu de treballadors i treballadores, a qui condemna un acomiadament col·lectiu imminent i injustificat.

Aquesta decisió és una més dins dels desencerts de la direcció de l’organisme, entre els quals podem citar els problemes amb l’assignació dels complements del Conveni Únic, la manca de possibilitats de promoció professional, els nivells i els específics tan ridículs del personal funcionari respecte a altres organismes o ministeris, la pèssima i absolutament irresponsable situació de la prevenció de riscos laborals, retards en el procés d’estabilització, la resolució de productivitats no avalada per cap organització sindical, el bloqueig de la nova borsa de contractació, el retard i impagament dels endarreriments salarials del personal, l’incompliment de la llei 17/2022 en la contractació indefinida, la manca de carrera del personal de gestió, etc.

CCOO no permetrà que es posi en risc el seu personal amb decisions extemporànies d’aquest tipus, per això hem denunciat aquesta situació davant els òrgans corresponents i exigirem responsabilitats a tots els directius del CSIC que han propiciat aquesta lamentable situació, inclosa la Secretaria General i la mateixa Presidència. A més, iniciarem les accions oportunes que suposin un canvi en aquest despropòsit.