CCOO convoca vaga al Port Olímpic de Barcelona durant la celebració de la Copa Amèrica

CCOO de Catalunya convoca vaga al Port Olímpic durant la celebració de la Copa Amèrica en resposta a la repressió sindical per part de BSM, que ha represaliat la plantilla i el comitè de vaga per exercir el seu dret de protesta el passat 30 de maig. D’aquesta manera, CCOO respon traslladant el conflicte directament a les jornades on se celebrarà la Copa Amèrica.

Arran de la convocatòria de la primera vaga de la història al Port Olímpic per defensar les condicions laborals de la plantilla, la direcció de BSM ha decidit respondre amb l’obertura d’expedients disciplinaris que afecten fins a un terç de la plantilla estable de marineria. Aquests expedients no es poden entendre sinó com a represàlies per exercir el dret de vaga i per ser membres del comitè de vaga.

CCOO de Catalunya no tolerarà aquesta agressió contra la classe treballadora. Tampoc no ho farà la plantilla de marineria de BSM, que ha decidit escalar el conflicte i donar suport a la convocatòria de vaga per a totes les jornades en què se celebraran les regates de la Copa Amèrica, amb inici el 22 d’agost i finalització el 27 d’octubre.

Paral·lelament, CCOO iniciarà una campanya de denúncia de la nefasta gestió de la direcció de BSM, amb diverses accions sindicals que tindran l’objectiu d’aportar transparència i demostrar qui són els responsables d’aquest conflicte i per què hem arribat a aquesta situació en una empresa pública de l’Ajuntament de Barcelona.

A més, volem fer pública la creació de la caixa de resistència per dotar les persones afectades dels recursos necessaris per a la defensa dels seus drets laborals, una eina de solidaritat obrera imprescindible per poder plantar cara davant la intransigència d’aquesta direcció.