Agenda Fundació Cipriano Garcia

Image
Sortida de memòria al País Valencià: Espais de memòries obreres.
Espais de lluita i solidaritat
Del 12 al 15 d’abril, amb les companyes i companys de CCOO de la Plana Baixa visitarem pobles i ciutats, com ara Sagunt, Bunyol,València i La Vall d’Uixó i també paisatges que van ser testimonis silenciosos de lluites per les llibertats, la democràcia i per unes condicions de treball i de vida dignes. Des d’aquesta activitat, volem recuperar aquella part de la història que correspon a les lluites obreres i donar veu a milers de dones i també homes que en temps molt difícils de repressió franquista, van desafiar el règim i es van mobilitzar, van organitzar vagues, tancaments, manifestacions…

Actes del Seminari Salvador Seguí
12 de març, 17.00 h9.00 h.
Ofrena floral pel 101 aniversari de l’assassinat de Salvador Seguí, El Noi del Sucre, i Francesc Comas, Paronas. Rambla del Raval / carrer de Sant Rafael. 17.00 h. “La immigració a Catalunya”. Presentació de l’exposició “Paco Cancel i els altres. Un retrat literari de la immigració a Catalunya”.
Taula rodona sobre la immigració a Catalunya.
Espai AssembleaCCOO de CatalunyaVia Laietana 16

Image
Concert de les dones treballadores a càrrec de la Coral Roig Encès i amigues  – Piano: Ari Chevaney– Direcció: Eduard Comalada.
Amb les intervencions de: Dolors Llobet, Presidenta de la Fundació Cipriano García
Mentxu Gutiérrez, Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya
13 de març, 18 h.
Espai AssembleaCCOO de Catalunya
Via Laietana 16 planta baixa

Image
Per què va esclatar el PSUC?  Reflexions i debat arran de la publicació del llibre
La Fundació. Foment d’Estudis i Debats Comunistes (FDEC), 1982-1983Un episodi en la crisi del PSUCPresenten i moderenDomènec Benet, Albert Corominas i Ascensió SoléAmb les intervencions de Isidor Boix, sindicalistaAndreu Claret, periodista i escriptor
14 de març,18:00 h
Espai AssembleaCCOO de CatalunyaVia Laietana 16

Montse Castellà a l’Espai Assembla de la CONC  21 de març, 20 h.Preu: 12/15€
Espai AssembleaCCOO de Catalunya Via Laietana 16  La cantautora tortosina presenta el seu sisè disc, Orgànic (U98 Music, 2023), un treball que vincula cada cançó a un òrgan del cos humà i a les emocions que generen. Quan Montse Castellà es trobava en ple procés de creació d’aquest projecte va haver de sotmetre’s a una inesperada intervenció quirúrgica: li van extirpar l’úter i els ovaris. Ara, diu, té un disc més i un òrgan menys. D’aquella experiència n’ha tret fruit: 9 cançons que parlen de memòria històrica, amor, justícia, mort, feminisme. Lo seu disc més visceral. L’origen de tot.