Agenda Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya

Image
Presentació dels treballs CCOOmics 2024  Al 2017 va començar CCOOMICS, nom que va triar l’alumnat al finalitzar les pràctiques curriculars del cicle professional de Còmic el primer any. En aquests anys hem ampliat el nombre d’alumnes, ha variat la composició de gènere amb una forta incorporació femenina, hem incorporat a noves escoles fins arribar a les cinc d’ara, etc. Dimarts 21 de maig, 12,30 h.Espai AssembleaCCOO de CatalunyaVia Laietana, 16Barcelona
Image
Els debats de la UPEC: Què ens juguem a les europees?  Amb la participació de:Blanca Garcés, investigadora sènior de l’àrea de Migracions i coordinadora de recerca del CIDOBJordi Vaquer, analista polític especialitzat en assumptes internacionalsLouis Lemkow, catedràtic de Sociologia de la Universitat Autonoma de Barcelona
Dilluns, 27 de maig, 18,30 h. Espai AssembleaCCOO de CatalunyaVia Laietana, 16Barcelona

‘Matías Sangüesa Guimerà. Una vida de servei al poble’ Benvinguda i presentació: Angelina Puig i Valls, presidenta Ateneu Memòria PopularIntervenen membres del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló:Marc Sangüesa i Alicart, net d’en Matias SangüesaMaribel Peris Muiños, membre del Consell Valencià de CulturaFrancisco Mezquita Broch, catedràtic d’Història d’Institut de Secundària Ximo Puig Ferrer, alcalde de Morella (1995-2012), President de la GeneralitatValenciana (2015-2023) Dimarts 28 de maig, a les 18 h.

Image
‘La democracia expansiva. O cómo ir superando el capitalismo’  Amb la presencia de Nicolás Sartorius, autor del llibre. El nou assaig de Nicolás Sartorius, fundador de Comissions Obreres, exdiputat i polític profundament compromès. La democràcia expansiva revisa els fonaments del nostre sistema per proposar un nou paradigma, renovat i global, que superi els elements més nocius del capitalisme. Contra el cinisme i davant d’una cultura política insuficient, Sartorius aposta per una Europa i una mundialització inclusives, democràtiques, sostenibles i més igualitàries, i per una política internacional exercida tant des de dins com des de fora de les institucions darrere d’un món menys desigual.
Dijous 30 de maig, 18.00 h
Espai AssembleaCCOO de Catalunya
Via Laietana, 16Barcelona

Image
‘Una historia de policía española. De los grises y Conesa a los azules y Villarejo’  Amb la participació de:David Ballester, autor i doctor en Història Contemporània per la UABDolors Llobet, presidenta de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya La primera història de la policia estatal espanyola des del franquisme fins avui no escrita per un membre del cos. Una anàlisi històrica rigorosa dels problemes endèmics que arrosseguen els cossos de seguretat de l’estat des del franquisme, passant per la guerra bruta contra ETA, les clavegueres de l’Estat i la pràctica de la tortura des del final de la guerra civil fins als nostres dies.
Dijous 6 de juny, 18.00 h

Image
‘España: el pacto y la furia’. Conversa entre Enric Juliana i Gonçal Évole Conversa entre Enric Juliana, autor del llibre, i Gonçal Évole Extraordinari balanç polític del període més complex de l´Espanya democràtica, escrit per un dels analistes polítics més prestigiosos del nostre país.
Dijous 13 de juny, 18.00 h CCOO Baix Llobregat
Ctra. d’Esplugues, 6808940 Cornellà de Llobregat

Image
‘‘Sobre liberalismo y antifascismo’Giaime Pala i Gianlucca Scroccu presenten el llibre “Sobre liberalismo y antifascismo”, de Piero Gobetti.Acte organitzat per ANPI, en col·laboració amb la Fundació Cipriano García. Piero Gobetti va ser una de les veus més originals de la política tant a Itàlia com a Europa d’entreguerres. La seva visió del liberalisme, més avançada i radical que la dels liberals europeus del moment, a més a més d’obrir el debat i el diàleg amb diverses cultures polítiques com el comunisme –amb Antonio Gramsci com un dels interlocutors fonamentals–, convidava al compromís de ciutadans i treballadors, a l’acció política des de baix, entesa, també, com a lluita de classes.
Divendres, 14 de juny, 18.00 hores

Image
‘Historia de la última dictadura militar. Argentina, 1976-1983’  Presentació del llibre de la historiadora Gabriela Águila, “Historia de la última dictadura militar. Argentina, 1976-1983”, coorganitzat per la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya i el Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEDID) de la UAB. A més de quatre dècades del cop d’Estat que li va iniciar, la dictadura militar del 1976-1983 continua sent objecte d’interpretacions i controvèrsies. Per què hi va haver un cop el 24 de març del 1976? Fins a quin punt la dictadura va ser una completa anomalia en una història jalonada per intervencions militars? De quin tipus de dictadura es va tractar?
 Dilluns 17 de juny, 18.00 h.

Image
Concert de la Coral Roig Encès’  Concert de final de curs el dimecres 26 de juny, aquest cop dedicat a Palestina, i al que hem convidat a participar al Cor Rebel.

Dimecres 26 de juny, 18.00 h.
Espai Assemblea
CCOO de Catalunya