Us animem a que el 21 de juny visibilitzeu que els centres educatius de Catalunya som referents en Educació per la Pau

En un moment on es prioritzen l’individualisme, la competència i la insolidaritat, els centres educatius hem de reafirmar-nos en valors compartits com la pau i la justícia social.

Per això, des de CCOO-Educació us proposem que el divendres 21 tots els centres de Catalunya pengem cartells, pancartes o celebrem petits actes al voltant de la importància de l’Educació per la Pau.

Des de la impotència fa vuit mesos que estem veient desplegar-se davant nostre un genocidi sobre el poble palestí i sobre la seva població més vulnerable, els infants. A més dels 14.000 nens i nenes assassinats pels atacs de l’exèrcit d’Israel, hem de sumar els milers i milers de nens i nenes ferits, mutilats i orfes que no deixen de créixer dia a dia. Els bombardejos constants colpegen les infraestructures de Gaza, les escoles i les universitats no se’n salven d’aquesta destrucció en una violenta espiral que hipoteca el futur d’aquests infants i joves.

Però no només passa a Gaza. A Ucraïna des de fa dos cursos l’alumnat de la zona en guerra ha vist com es destrueixen els seus centres educatius i ha estat sotmès a una dura realitat material, social i psicològica que condicionarà per sempre el seu futur.

I tot això es pot fer extensiu a la resta dels 54 conflictes actius al món que pateixen diferents graus de silenci mediàtic: Sudan, Etiòpia, Afganistan, Colòmbia, Síria, República Democràtica del Congo… A tots aquests indrets els infants pateixen terribles conseqüències que van des del segrest a la violació o la mutilació per mines i veuen trepitjats els seus drets com a infants. Qui vetlla per ells i elles?

Com diu el professor Howard Zinn. “No hi ha cap bandera prou gran al món per a tapar la vergonya de matar persones innocents”.

Per tot això, és tan important que sensibilitzem a les futures generacions. Per treballar-ho a la vostra aula i al vostre us proposem aquests links amb diversos recursos que us poden ajudar.

#EducacióPerLaPau

#AturemElGenocidi