Joan M. Miró Sans, in memoriam

El passat 15-05-2024 va morir Joan M. Miró Sans, professor jubilat de la UPC, i membre de primera hora del Sindicat d’Ensenyament de CCOO, a les llistes del qual va ser elegit membre de la seva primera Junta de Personal el 1987.

Miró va formar part activa del grup que, durant el període de la Transició, i ja a la monarquia parlamentària, va lluitar per la democratització de les estructures universitàries, per la millora de la seva qualitat docent i investigadora, pel seu compromís social com a servei públic. Aquest grup, del qual Joan Maria Miró en formava part des del principi, va desenvolupar una intensa activitat propositiva al Claustre universitari, que es va traduir moltes vegades en modificacions estructurals i organitzatives, així com en actuacions estratègiques de política universitària. Aquestes realitzacions van ser notables en el període durant el qual Joan M. Miró va exercir les funcions de vicerector de Docència i Extensió universitària (2002-2006).

Les persones que vam compartir amb Joan aquest itinerari no oblidarem mai el seu compromís, la seva dedicació, el seu entusiasme i el seu esperit fraternal.