CCOO valorem la modificació de l’Ordre ISM/386/2024, per a la cotització dels períodes de pràctiques formatives i de pràctiques acadèmiques externes

CCOO fem palesa la nostra satisfacció pel principi d’acord aconseguit amb el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions per al canvi de criteris a l’ordre ministerial que regula el Conveni Especial per a la cotització de períodes de pràctiques formatives o acadèmiques externes anteriors a 2015. Amb aquest acord, les condicions s’aproximen a les del conveni del 2011, malgrat que encara queden alguns serrells per resoldre.

Com ja vam dir en aquest comunicat, CCOO exigíem que el període s’havia d’estendre fins al 5 anys complets, a sumar a la cotització per dos anys si es va fer al conveni de 2011. A més, s’havien de millorar les condicions prenent com a referència les bases de cotització dels períodes en els que es va produir la pràctica formativa o acadèmica externa, introduir la possibilitat de fraccionar el pagament i ampliar el termini per sol·licitar-ho.

Els canvis introduïts arran del principi d’acord suposen que:

• S’estén la possibilitat de cotització a 5 anys complets, independentment de si es va cotitzar al conveni especial de 2011. Fins i tot, les persones que no van poder acollir-se a aquell conveni podrien fer-ho ara.
  • Es pren com a referència de la base de cotització del moment en què es van fer les pràctiques i, evidentment, això minorarà la quantitat a abonar:  dels 290 euros al mes, es passaria a haver de pagar-ne entre 40 i 140 euros per períodes de pràctiques realitzats entre 1980 i 2006.
  • És possible fraccionar el pagament.
  • S’amplia el termini per fer la sol·licitud fins al 31 de desembre de 2028. Des de CCOO aconsellem a les persones interessades que s’esperin a sol·licitar el conveni fins que es formalitzi la tramitació de la nova regulació.

Cal recordar que a CCOO fa molt de temps que treballem per impulsar aquest instrument, que ajuda a reconèixer una part de les carreres vinculades a pràctiques no laborals, i que governs anteriors van rebutjar. Des de CCOO posem en valor aquest reconeixement i seguim donant suport a la reivindicació, justa i legítima, de reconeixement dels períodes de beques de recerca que fa el col·lectiu del personal investigador, a la qual històricament ens hem sumat i que continuarem reivindicant amb tots els mitjans al nostre abast.

Us seguirem informant!

Podeu consultar el posicionament de la CS de CCOO aquí.