PROU ARBITRARIETATS I SOBRECÀRREGUES EN L’ORGANITZACIÓ DELS CENTRES

A la mesa del 17 de maig de 2024 vam tractar les resolucions que fixen els criteris generals i el procediment per a la confecció de les plantilles de professorat dels centres educatius per al curs 2024-2025 i de supressió o transformació dels llocs de treball docents.

CCOO celebrem que aquest curs no es puguin crear perfils nous però denunciem els que ja existeixen perquè no s’ha demostrat de cap manera que millorin els resultats educatius i perquè generen arbitrarietats i discriminacions en no permetre la provisió de llocs de treball segons els principis d’igualtat, mèrits i capacitat.

També denuncien que les hores de coordinació es donen als centres, en virtut del decret de direccions i d’autonomia de centres, perquè cada centre les distribueixi com consideri. Això provoca greuges entre centres fent una mateixa coordinació i, a més, sovint són insuficients. Cal que cada coordinació tingui les hores fixades en una forquilla d’hores en funció de les tasques que comporta i de la grandària del centre. A més, no podem seguir permetent que una persona acumuli més d’un càrrec i no tingui les reduccions ni les retribucions per tots els càrrecs que exerceix.

Hem tornat a demanar que les plantilles provisionals dels centres educatius i els criteris que determinen la complexitat dels centres passin per mesa i la part social pugui incidir en aquestes.

CCOO reivindiquem que en cap cas l’organització del centre pot provocar una sobrecàrrega en el personal docent. Les hores lectives setmanals són 18 a secundària i 23 a primària, ni una més.

Hem demanat al Departament d’Educació que ens comparteixi les dades dels SIEI, SIAL i AIS que porten més de  3 anys al mateix Servei Territorial perquè considerem que aquests recursos quan porten aquest temps no s’han de considerar temporals sinó estructurals i proveir els llocs de treball mitjançant concurs de trasllats. Sobre les Aules d’acollida, celebrem que ara el mínim sigui 1 i no mitja però demanem que no hi hagi límit màxim de dues.

Sobre les ràtios hem tornat a demanar una baixada a totes les etapes i que l’alumnat NEE compti doble.

En el torn obert de paraules hem denunciat els rumors que corren aquests dies que diuen que les persones que són funcionàries de carrera hauran de fer pràctiques. També el rumor que diu que no es pot reclamar una persona interina durant més de 3 anys al mateix lloc. El Departament d’Educació ha desmentit aquests dos rumors. Per tant, queda clar que qui ja ha sortit al DOGC com a funcionari de carrera no ha de fer pràctiques i les persones interines poden ocupar un mateix lloc al centre si aquest lloc té reserva o no és estructural. Les places que s’ocupin durant 3 anys de forma temporal sortiran a oposicions.

En aquesta mesa hem tractat molts temes d’FP que podeu trobar en el següent comunicat.