Nou increment de les retribucions d’un 2,5% aquest any 2024

L’octubre de 2022, CCOO conjuntament amb el Govern i la UGT vam signar l’acord marc per a una administració del segle XXI que suposava millores laborals i salarials pels treballadors i treballadores de les administracions públiques. En particular, doncs, aquest acord ha donat fruits i continuarà fent-ho en les condicions laborals dels empleats i les empleades del món educatiu: personal docent no universitari, personal de les universitats, personal laboral de la Generalitat que fa tasques educatives, etc.

A més, us informem que aquest acord suposarà un nou increment retributiu d’un 0,5% addicional pel 2023 amb efecte retroactiu des de gener de 2023 i un altre increment assegurat de les retribucions d’un 2% aquest any 2024 igualment amb efecte retroactiu de gener d’enguany. Tot i que encara està per determinar en quin moment de l’any percebrem aquests augments -depèn dels tràmits pressupostaris-, el que és segur és que es produiran aquest any 2024.

Per tant, podem confirmar-vos que els salaris dels empleats i empleades de les administracions públiques hauran augmentat un 9,80% en aquests darrers tres anys, de 2022 a 2024.

ANYINCREMENT RETRIBUTIU
20210.9%sense acord
20223,5%Acord CCOO-UGT
20233,5%Acord CCOO-UGT
20242% + 0,5% variable, segons IPCAcord CCOO-UGT

CCOO som un sindicat que, allunyat d’altres formes de sindicalisme cridaneres però poc rigoroses en el que comuniquen i del tot estèrils en els seus resultats, basa la seva acció sindical en la mobilització i la negociació per aconseguir millores reals i tangibles pels treballadors i les treballadores. Som conscients que d’altres sindicats descriuen aquests increments retributius com a “engrunes”, són els mateixos sindicats que són incapaços d’assolir cap mena de millores salarials i/o laborals en els seus àmbits de negociació, on de vegades fins i tot són majoritaris.

En qualsevol cas, CCOO valorem molt positivament aquests augments retributius, uns augments que únicament són possibles gràcies al fet que el nostre sindicat, a diferència d’altres opcions sindicals, té capacitat de lluita i negociació en tots els sectors productius del país -en particular, també a les administracions públiques-, i en tots els àmbits territorials: locals, autonòmics i estatals.

La part del nostre salari que depèn del Departament d’Educació fa anys que no varia. Ustec diu que nosaltres negociem engrunes però ells que són el sindicat majoritari al nostre sector no han aconseguit ni una engruna en anys. Davant els seus escarafalls que no porten enlloc CCOO negociem i aconseguim sempre millores.

Acord Signat Per Ccoo 19 10 2022