Mesa Sectorial de 9 de maig sobre el Reial decret de Concurs de Trasllats

El Ministeri d’Educació, FP i Esports ha presentat l’últim esborrany enviat amb les aportacions que ha inclòs i ha expressat que el seu desig és que la modificació del RD es publiqui al BOE a principis de juliol perquè pugui aplicar-se sense problemes al concurs de trasllats del curs que ve.

CCOO hem insistit en les qüestions que no s’han inclòs, especialment en la necessitat que s’asseguri que es convoquen totes les vacants, garantint que hi hagi totes les places de les ofertes d’ocupació pública i les de les assignacions d’efectius d’inici de curs. Aquesta és la mesura més eficaç perquè tothom obtingui sense problemes destí definitiu des del principi.

També que el primer criteri de desplaçament per a tots els cossos sigui com el del cos de mestres, menor antiguitat amb destinació definitiva en el centre. D’altra banda, hi ha altres qüestions del barem que haurien de ser modificades, sobretot que la puntuació de l’apartat 1.1.3 no es perdi, que la formació permanent no tingui límit dins de l’apartat de formació i perfeccionament, i que es doni més puntuació quan es porten molts anys en expectativa de destí.

A més, hem tornat a plantejar el problema dels diferents ritmes de les CCAA en l’acreditació de la competència digital i que, per tant, és una qüestió que ha de retardar-se fins que tot el professorat estigui en igualtat de condicions.

Ara el document sortirà a audiència i informació pública i anirà al Consell Escolar de l’Estat, on CCOO presentarà esmenes.

Des del sindicat volem agrair tota la participació i la gran quantitat d’aportacions rebudes. Continuarem intentant millorar el document en el que resta de la seva tramitació.

El Ministeri ha informat que portarà en el seu moment a la mesa les normes procedimentals per a la seva concreció. A més, ha manifestat que anirà presentant a la Mesa Sectorial la resta de reials decrets que té pendents de tramitació. En aquest sentit, des del sindicat hem insistit en la modificació pendent del RD de requisits mínims dels centres, per al qual CCOO té propostes fonamentals, com que tot l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu compti doble a l’efecte de ràtio, així com la climatització dels centres.

A l’apartat de precs i preguntes, CCOO ha tornat a exigir l’inici de les negociacions per a millorar i homologar les condicions laborals del professorat, començant perquè es redueixi el seu horari lectiu amb caràcter obligatori per a tot l’Estat, que tot el professorat estigui a l’A1 i pugi de nivell de complement de destí i negociar un Estatut Docent.

SIGNA JA LA PETICIÓ AL MINISTERI I A LA CONFERÈNCIA SECTORIAL D’EDUCACIÓ!

#AdjudicacionsTransparents