Fets, no paraules! Iniciem el curs 24-25 amb les mesures recollides a l’acord 25G gràcies a les negociacions de CCOO!

El passat 4 de juny es van presentar en mesa sectorial les resolucions que faran efectiva la implementació de l’acord que vam signar CCOO i UGT el 25 de gener pel curs 2024-2025.  El contingut de les resolucions ha estat tractat i tancat a la comissió de seguiment de l’Acord 25G conformada per les parts signants de l’acord: CCOO, UGT i l’administració. Aquestes reunions continuaran en el temps per fer efectiu tot el que es va pactar en l´Acord 25G i seguir negociant la millora de les condicions laborals dels i de les docents.

Important! La segona part de la mesa on s’han tractat les DOIGC d’inici de curs 2024-2025, es va celebrar ahir, 5 de juny. Pots consultar el contingut de la segona part de la mesa aquí.

Aquestes resolucions regulen els procediments per implementar el contingut de l’acord pel que fa a la reversió dels estadis a 6 anys i la reducció de 2 hores lectives per a majors de 55 anys.a seva publicació es farà efectiva, previsiblement, abans d’acabar el present curs.

REVERSIÓ DELS ESTADIS A SIS ANYS (SEXENNIS)

Es va presentar la nova Ordre que modificarà l’Ordre ENS/330/2014, de 6 de novembre, del procediment de promoció docent per estadis tal i com vam acordar, en els següents termes:

• El procediment de promoció docent per estadis serà d’aplicació a tot el personal funcionari de carrera, en pràctiques i personal funcionari interí, amb la novetat que també s´inclou al personal docent en règim laboral.
  • La promoció retributiva es realitzarà mitjançant cinc estadis diferents de promoció, amb durada tots de 6 cursos, que comporten diferents nivells retributius del complement específic.
  • La sol·licitud del reconeixement de cada estadi es farà per mitjà del portal ATRI, segons els terminis establerts a la resolució.
  • De forma excepcional la regularització només tindrà en compte el criteri temporal (6 cursos treballats).
  • Es modificarà d’ofici la data d’assoliment dels estadis a 6,12,18,24 i 30 cursos.
  • Els mèrits que s’hagin pogut acumular a partir de la data d’assoliment de l’estadi es tindran en compte pel següent estadi.
  • Fins la publicació de la resolució, les persones que hagin complert l’estadi amb les condicions de l’anterior resolució ho hauran de demanar quan correspongui.
  • Els efectes retroactius a nivell de pagament es tindran en compte a partir del dia 1 de gener de 2024. El pagament dels endarreriments es farà, previsiblement, després de l’estiu. Dependrà de la data de publicació de la resolució i d’altres requeriments tècnics. S’ha de tenir en compte que la regularització beneficia a més de 40000 persones.
  • El Departament començarà a pagar els estadis previsiblement al novembre.
  • Estem treballant, per aconseguir que el reconeixement de l’estadi sigui automàtic. Mentrestant s’ha de demanar en les condicions que s’estableixen a la resolució.

Recordem que amb la publicació d’aquesta resolució, que ha estat possible gràcies a CCOO, es materialitza l´acord 25G on es posa fi a una retallada històrica, regularitzant  la situació de totes les persones afectades i millorant les condicions laborals de tot el personal docent públic de Catalunya. Continuarem negociant la recuperació de les quantitats no percebudes en la comissió de seguiment de l’Acord del 25G.

REDUCCIÓ DE 2 HORES COMPLEMENTÀRIES PER ALS MAJORS DE 55 ANYS I DE 2 HORES LECTIVES NO FIXES PER ALS MAJORS DE 60 ANYS

També es va presentar la resolució sobre el procediment de reducció de dues hores  lectives setmanals al centre per al personal funcionari docent que tingui 60 o més anys i la reducció de dues hores setmanals complementàries per al personal funcionari docent que tingui entre 55 i 59 anys pel curs 2024-2025. Aquesta resolució serà d´aplicació pel curs 2024-2025 i es farà efectiva pel nou curs escolar únicament, és a dir, a partir de l’1 de Setembre de 2024.

A partir del curs 25-26 la reducció de 2 hores lectives serà per a totes les persones majors de 55 anys amb més de 15 anys d’experiència.

La present resolució estableix:

• Les activitats setmanals assignades en substitució de les dues hores lectives s’incorporen a l’horari setmanal que no s’han de fer al centre.
  • La reducció la podran demanar les persones que tinguin, almenys, 15 anys d’experiència docent.
  • Aquesta reducció serà compatible amb la reducció per càrrecs de coordinació, no amb càrrecs directius ni d´altres reduccions per interès propi.
  • Les jornades de tots els col·lectius docents (personal funcionari docent de carrera, en pràctiques i interins, i del personal laboral docent) estan recollides a la resolució, així com també  les tasques que es podran realitzar en aquestes dues hores.
  • La publicació de la resolució està prevista abans de que acabi el present curs.

CCOO hem aconseguit no solament revertir aquesta retallada, sinó també  millorar les condicions laborals de tot el col·lectiu docent ja que, per exemple, les dues hores lectives de reducció que es poden demanar han passat a formar part de l´horari no fix i, per tant, no s’han de fer al centre. CCOO continuem treballant i hem demanat al Departament els criteris pels quals es compensarà als centres que tinguin professorat afectat amb reduccions horàries.

EQUIPARACIÓ SALARIAL FP

Es manté la previsió de pagament d’aquest complement al juliol amb efectes d’1 de gener 2024.

CCOO seguim treballant per aconseguir el retorn del deute dels estadis, la reversió total de les retallades, la millora de les condicions laborals i la dignificació de la tasca docent.

Recorda que pots consultar totes les reunions de la comissió de seguiment de l’Acord 25G aqui

Si voleu fer-nos arribar els vostres dubtes o consultes poseu-vos en contacte amb nosaltres. Aquí més informació de contacte.

CCOOmpromeses amb tu,

CCOOmpromeses amb l’educació.