Donem suport a les demandes de les famílies de Nou Barris (Barcelona) per atendre l’increment exponencial d’alumnat amb necessitats especials

Les famílies de 21 escoles de Nou Barris reclamen més personal i ràtios més baixes als centres per atendre l’increment exponencial d’alumnat amb necessitats especials

Representants de les famílies d’alumnes de 21 centres escolars s’han adreçat al Consorci d’Educació de Barcelona per alertar de la manca de personal docent i de suport, davant l’augment d’alumnat amb necessitats especials dels darrers anys i en favor de l’escola inclusiva

Les famílies reclamen que s’hi destinin més professionals per atendre l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials (NEE), un col·lectiu d’alumnes que a les escoles públiques de Nou Barris oscil·la segons el barri entre el 38% i el 55% d’alumnat de nou ingrés per al curs 24- 25, mentre que la mitjana a la ciutat es troba molt per sota de la meitat, amb menys del 20%, i que en alguns barris no assoleix ni el 15%

Les 21 Associacions de Famílies d’Alumnes representen més de 7.000 famílies amb infants escolaritzats als centres signants, que reclamen amb urgència “més professionals i unes ràtios menors” per poder dotar els claustres de professionals que atenguin adequadament la diversitat d’alumnat i perquè es millori la qualitat de l’ensenyament públic a Barcelona

Les associacions de famílies d’alumnes de 21 escoles del districte de Nou Barris, Barcelona, han sol·licitat una reunió urgent a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona per alertar de la manca de personal per atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials (NEE) als centres del districte, i en favor de l’escola inclusiva. Reclamen que s’augmentin els recursos humans per poder atendre la diversitat i que s’incrementin els professionals docents i de suport al claustre per atendre els infants segons les seves necessitats, tal com marca el projecte d’escola inclusiva aplicat a les escoles públiques de la ciutat.

Són les associacions de famílies d’alumnes (AFA) dels 21 centres: Escola Àgora, l’Institut Escola Antaviana, l’Institut Barcelona-Congrés; Escola Calderón de la Barca; Institut Escola Ciutat Comtal; Institut Escola El Molí, Escola El Turó, Escola Elisenda de Montcada; Institut Flors i Calcat; Escola Marinada, Escola Mercè Rodoreda; Escola Palma de Mallorca; CEE Sant Joan de la Creu; Escola Santiago Rusiñol; Escola Splai; Escola Tibidabo; Escola Timbaler del Bruc; Escola Tomás Moro; EBM Trinitat Nova; Institut Escola Trinitat Nova, i Escola Víctor Català.

En aquests centres l’oferta de places d’alumnes per al curs 2024-25 contempla segons el barri entre el 38% i el 55% d’alumnat de nou ingrés amb Necessitats Educatives Especials (NEE), mentre que la mitjana a la ciutat per a les escoles públiques es troba per sota del 20% -i en alguns barris no arriba ni al 15%-. Davant d’aquesta situació, les AFA dels 21 centres públics que subscriuen la petició reclamen que s’hi destinin més recursos per atendre la diversitat i critiquen que “les necessitats educatives augmenten, però el número de professionals a l’escola, no”. En l’escrit adreçat al Consorci d’Educació de Barcelona, les representants de prop de 7.000 famílies amb infants escolaritzats als centres de Nou Barris demanen amb urgència “més professionals i unes ràtios menors” i sol·liciten una reunió per abordar amb contundència “l’especificitat de Nou Barris, amb uns indicadors sòcio-econòmics plens de vulnerabilitats, iniquitats i dificultats”.

Des de la Federació d’Educació de CCOO donem ple suport a aquestes reivindicacions, que coincideixen plenament amb la nostra lluita per la baixada de ràtios i l’increment de recursos imprescindible per una educació de qualitat per a tothom. Volem el 6%!