Curs 2023-2024: aCCOOnseguim millores!

Aquest curs ha estat intens per les mobilitzacions i negociacions que hem dut a terme i que han permès obtenir unes millores molt importants.

CCOO hem aconseguit culminar l’increment salarial del 9,8% des de 2022, hem revertit la part més gran de les retallades que hem patit més de 10 anys i seguim estabilitzant places docents.

Aquests primers mesos de 2024 han estat convulsos políticament amb la no aprovació de pressupostos (que altres sindicats demanaven) i la convocatòria anticipada d’eleccions a Catalunya més la pròrroga pressupostària al govern estatal. Tot i aquest escenari, CCOO hem continuat lluitant i negociant per aconseguir la implementació de les millores laborals que hem signat.

Justament aquesta setmana hem vist l’aprovació al Consell de Ministres de l’increment salarial del 2% pactat amb CCOO i UGT que ens portarà a un augment total del 9,8% en dos anys. Ara ja només quedarà pendent el 0,5% adicional en funció de l’IPC entre setembre del 2021 i del 2024.

Ara fa uns dies que les persones majors de 60 anys ja poden fer la sol·licitud de la reducció de 2 hores lectives contemplada a l’acord del 25 de gener. Al juliol, les persones del cos PTFP i mestres de taller d’arts plàstiques i disseny rebran els complements econòmics acordats per a fer efectiva l’equiparació salarial de tot el personal docent d’FP. I, quan comenci el curs, les persones que van patir la retallada dels sexennis a 9 anys gaudiran de la tramitació automàtica sense més requisits que els anys de serveis del primer sexenni als 6 anys, el segon als 12 anys i el tercer als 18 anys. Es farà el reconeixement  administratiu de forma automàtica en la data que correspongui i el pagament des de gener de 2024.

Finalment, l’acord que vam signar amb el Ministeri de Funció Pública el juliol de 2021 va donar lloc a la llei 20/2021 que ha permès estabilitzar més de 30.000 places i reduir la temporalitat mitjançant el concurs de mèrits, les oposicions del curs passat i les oposicions d’enguany.

Encara ens queden retallades de condicions de treball pendents de revertir i altres millores que considerem indispensables com:

• la recuperació de les pagues dobles
  • la recuperació del deute dels estadis
  • la recuperació del fons d’acció social
  • l’aplicació real, amb partida pressupostària, del decret d’Educació inclusiva
  • l’actualizació de l’Acord d’FP de condicions dels professionals d’FP
  • la recuperació de la democràcia als centres educatius
  • la baixada de ràtios a tots els nivells educatius
  • la inversió mínima del 6% del PIB  en educació

CCOO seguim treballant cada dia per tal d’aconseguir millores, fem sindicalisme útil.

Amb la voluntat de seguir lluitant  plegades amb força i aconseguir tot el que volem per a l’educació pública i per a les docents, us volem desitjar que passeu unes molt bones i molt merescudes vacances!

#CCOO amb tu,

#CCOO amb l’educació.