Prou romanços, volem solucions: volem el 6%!

El 12 de setembre, el dia que hauria d’haver començat el curs escolar a Catalunya, CCOO Educació va realitzar un acte reivindicatiu a la plaça del Rei de Barcelona

L’acte es va fer en format radiofònic en el qual diversos oients trucaven i exposaven situacions i realitzaven preguntes en relació amb el sistema educatiu català. Les encarregades de donar resposta a tots aquests neguits van ser les persones responsables dels diversos àmbits educatius de CCOO.

Així, la primera taula, tal com podeu visualitzar en els següents vídeos, va estar marcada per qüestions relacionades amb el calendari escolar, les altes temperatures als centres educatius, la reversió de les retallades, la inclusiva en l’etapa dels 0-3 o les condicions laborals dels i les docents de la concertada.

Calendari i temperatures:

Educació especial a l’i2:

Reversió de les retallades:

FP:

Condicions laborals de la concertada:

La segona taula, que també podeu veure en els següents vídeos, va comptar amb preguntes i respostes del món universitari, del personal laboral, del lleure educatiu, amb relació a les vetlladores o del monitoratge, entre d’altres.

0-3:

Universitat:

Vetlladores:

L’educació en català:

Borsa interinatge:

Coeducació:

Discapacitat:

No reglada:

Lleure educatiu: menjadors escolars

Finalment, l’acte el van tancar la secretària general de la Federació d’Educació, Teresa Esperabé, i el secretari general de CCOO Catalunya, Javier Pacheco.

Durant l’acte també es va presentar la campanya en la qual es mostra un Departament que viu en un món virtual per no solucionar els problemes del món educatiu a Catalunya.